برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ابعاد فاجعه در میانمار گسترده است، گفت: به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی، این جنایات را پیگیری می‌کنیم.

مازندمجلس: علاالدین بروجردی در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به بررسی فاجعه انسانی در میانمار و نسل کشی مسلمانان این کشور اختصاص داشت، با اشاره به صدور بیانیه از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در محکومیت این جنایات اظهار داشت: معتقدیم علاوه بر این بیانیه، وزرای خارجه این کشورها نیز باید یک نشست اضطراری برگزار کنند و راه های خاتمه دادن به بحران انسانی را بررسی کنند.
وی افزود: ما نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی این جنایات را پیگیری می کنیم و رئیس محترم مجلس نیز در تماس های تلفنی با همتایان خود پیگیر وضعیت میانمار خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ابعاد فاجعه در میانمار گسترده است و ما این جنایات را به شدت محکوم می کنیم و امیدواریم تلاش ها چه به لحاظ کمک های انسانی و چه از جهت موضع گیری های سیاسی و حمایت از مسلمانان میانمار بتواند گوشه ای از آلام آنها را التیام ببخشد.
گفتنی است این جلسه با حضور ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شد.
میانمار کمیسیون امنیت سیاست خارجی جنایات انسانی بیانیه برگزار مسلمانان خارجه فاجعه بروجردی بررسی پیگیری