برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: «استعفا» کلمۀ مناسبی نبود که به‌کار برده شد، چون معمولاً در استعفا یک نوع قهر یا خستگی وجود دارد، ولی ما از هیچ‌کسی قهر نکرده‌ایم.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،حجت الاسلام محمد محمدیان، در جمع مسئولان دفاتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به ادامه فعالیت خود به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه به دنبال نیروی تازه نفس برای ادامه فعالیت در نهاد بودم افزود: رهبر معظم انقلاب، پس از بررسی دفتر ایشان، فرمودند: «الان به‌هیچ وجه مصحلت نیست، لذا شما به کار خودتان ادامه دهید».

وی تأکید کرد: بنده وظیفه داشتم که نظر کارشناسی خودم را بیان کنم، اما وقتی دستور این است که «ادامه دهید» ما هم به‌عنوان یک سرباز تا وقتی که نظرِ ایشان هست ادامه می‌دهیم.

«استعفا» کلمۀ مناسبی نبود که برای این مسئله به‌کار برده شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: امسال این مطلب را به‌صورت مکتوب خدمت حضرت آقا نوشتم و در این نامه عرض کردم: دورۀ ما خیلی وقت است که تمام شده و نهاد هم نیروهای خوبی دارد که می‌توانند این مسئولیت را انجام دهند، لذا اجازه بدهید این فضا تغییر کند و فضای جدیدی در مجموعۀ نهاد ایجاد شود و روح تازه‌ای در نهاد دمیده شود.

وی گفت: بنابراین «استعفا» کلمۀ مناسبی نبود که به‌ کار برده شد، چون معمولاً در استعفا یک نوع قهر یا خستگی وجود دارد، ولی ما از هیچ‌کسی قهر نکرده‌ایم و اصلاً باوجود دوستانی به این خوبی، جای قهر هم وجود ندارد. الحمدلله بحث خستگی هم مطرح نیست و الان هم بنده احساس خستگی ندارم.

وی افزود: اینکه «بنده به‌خاطر بودجه استعفا داده‌ام» نیز برداشت دقیقی نبود، چون مشکلات بودجه‌ای ما، مربوط به امسال نیست بلکه چندسال است که ما از نظر بودجه مشکل پیدا کرده‌ایم. البته نه اینکه ما به‌لحاظ مالی تحت فشار نیستیم، اما واقعاً بحث بنده به این فشارها ارتباطی نداشت. هرچند من احتمال می‌دادم که اگر تغییر و تحولی بشود، از این جهت هم گشایشی برای نهاد اتفاق بیفتد ولی این جزء عوامل اصلی محسوب نمی‌شد.

مهمترین کار ما در این دورۀ جدید، تکمیل طرح راهبری است

حجت الاسلام محمدیان افزود: در این دورۀ جدید که از طرف حضرت آقا بر ما تکلیف شده و ما باید کار را ادامه بدهیم، به‌نظرم مهمترین کارمان همین تکمیل طرح راهبری است. اگر بتوانیم این طرح راهبری را با همۀ ابعادش پیاده کنیم و آن را در دفاتر نهاد، نهادینه کنیم، به حول و قوۀ الهی، تأثیرگذاری نهاد نسبت به گذشته، خیلی بیشتر خواهد شد و انتظاری که در این دورۀ جدید از ما می‌رود، این است که دوستان در همین طرح راهبری، فعال‌تر و جدی‌تر وارد شوند و حرکت کنند.

نهاد نسبت به تشکل‌های جدید اصلاح‌طلب هم مسئولیت دارد و نباید به آنها بی‌توجه باشد

وی افزود: در کنار این مسائل، بحث تشکل‌ها هم باید مد نظر باشد. یکی از راهبردهای اصلی ما بحث تشکل‌ها است. هرچند تعداد کسانی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند نسبت به کمّیت دانشگاهیان زیاد نیستند، اما از نظر کیفی، بسیار تأثیرگذار هستند. اگر بناست که ما کاری انجام دهیم، عمدتاً از طریق همین‌ها باید انجام دهیم. البته ما کارهای دیگری هم داریم، ولی تأثیرگذاریِ عمدۀ ما از طریق تشکل‌هاست.

وی ادامه داد: اینکه تشکل‌ها در دانشگاه بتوانند نقش بیشتری ایفا کنند، از «فرصت‌های نزدیک» برای ما محسوب می‌شود. همۀ اینها هم مثل هم نیستند، بلکه طیف‌های مختلفی دارند. نهاد نمی‌تواند به اینها بی‌توجه باشد. بسیاری از اینها جوانانی هستند که کاملاً می‌توانند تحت تأثیر نهاد قرار بگیرند؛ به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم.

حجت الاسلام محمدیان افزود: همین‌که ما بتوانیم جلوی تندروی برخی از اینها را بگیریم، خیلی خدمت بزرگی کرده‌ایم؛ هم به خودِ آنها و هم به دانشگاه و هم به نظام. چون در طبع این‌طور تشکل‌ها، تندروی هست. ما نسبت به اینها هم مسئولیت داریم و اتفاقاً از جهتی بیشتر مسئولیت داریم؛ چون اینها در معرض خطر بیشتری هستند.

اگر آنها به سراغ ما نمی‌آیند ما باید به سراغ‌شان برویم و ارتباط بگیریم. باید آغوش نهاد باز باشد و اینها را هم زیر چتر خود بگیرد. البته معنایش این نیست که ما از مواضع خودمان کوتاه بیاییم! ما مواضع خودمان را داریم و آنها را هم نقد می‌کنیم؛ اما مثل نقدی که یک پدر نسبت به فرزند خودش دارد.

 

ادامه اینها افزود تشکل‌ها استعفا الاسلام مسئولیت اینکه راهبری دانشگاه محمدیان داریم رهبری البته خستگی فعالیت نیستند بی‌توجه بگیریم خودمان مواضع بیشتر تندروی بیشتری بودجه امسال مناسبی نمایندگی دفاتر می‌توانند تغییر تکمیل مهمترین محسوب هرچند بتوانیم