برگزیده ها
انسداد 2400 حلقه چاه غیرمجاز در همدان/ صرفه‌جویی ۲۰۳ میلیون مترمکعبی منابع آبی

مازندمجلس: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از پر و مسلوب المنفعه کردن دو هزار و 417 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: پر کردن این چاه‌ها صرفه‌جویی ۲۰۳ میلیون مترمکعبی آب را در پی داشته است.

مازندمجلس: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از پر و مسلوب المنفعه کردن دو هزار و 417 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان خبر داد و گفت: پر کردن این چاه‌ها صرفه‌جویی ۲۰۳ میلیون مترمکعبی آب را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، منصور ستوده با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبی موجود همدان به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای استان مبدل شده است، گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب در گذشته سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های همدان به شدت افت داشته باشد.

وی افزود: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب و ایجاد ریزگردها را در پی دارد.

ستوده با اشاره به اینکه پر کردن چاه‌های غیرمجاز در این راستا به عنوان اولویت شرکت آب منطقه‌ای مبدل شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون دو هزار و ۴۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شده که صرفه‌جویی ۲۰۳ میلیون و ۹۶۴ هزار مترمکعبی آب را در پی داشته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: سال ۹۴ رقمی در حدود ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شد که این اقدام سبب صرفه‌جویی ۵۸ میلیون و ۴۹۷ هزار مترمکعبی آب در دشت‌های استان گردید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال 95 نیز با پر کردن 869 شاهد صرفه جویی ۵۶ میلیون و ۴۲۴ هزار مترمکعبی منابع آبی استان بوده‌ایم.

ستوده با اعلام اینکه براساس هدفگذاری انجام شده چاه‌های غیرمجاز در سطح استان همدان مسدود می شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۸۷ حلقه چاه غیرمجاز پر شد که میزان صرفه‌جویی آب از این محل هشت میلیون و ۳۶۴ هزار مترمکعب بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه در روند پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز استان همدان هیچگونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری، دادستانی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان همدان همکاری مطلوبی را در روند حفاظت از منابع آب استان دارند که این امر سبب شده همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه شناخته شود.

 

همدان استان غیرمجاز میلیون منطقه‌ای صرفه‌جویی مترمکعبی عنوان سرپرست منابع اینکه چاه‌های ستوده ایجاد مسلوب ابتدای تاکنون دشت‌های زیرزمینی حفاظت المنفعه آب‌های اشاره