برگزیده ها
محکومیت ۳ ایرانی به جرم صادرات اقلام نفتی به ایران در دادگاه آمریکا

مازندمجلس: پایگاه خبری «کلیولند» آمریکا از محکومیت سه ایرانی در دادگاه فدرال شهر کلیولند به جرم نقض تحریم‌های آمریکا و همکاری با ایران به واسطه فروش کالاهایی به ارزش چندین میلیون دلار محکوم شدند.

مازندمجلس: پایگاه خبری «کلیولند» آمریکا از محکومیت سه ایرانی در دادگاه فدرال شهر کلیولند به جرم نقض تحریم‌های آمریکا و همکاری با ایران به واسطه فروش کالاهایی به ارزش چندین میلیون دلار محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «کلیولند» آمریکا، سه ایرانی در دادگاه فدرال کلیولند به جرم نقض تحریم های آمریکا و همکاری برای فروش کالاهایی به ارزش چندین میلیون دلار از آمریکا به ایران محکوم شدند.

مقام‌های فدرال، محموله‌هایی را از میدا کلیولند به مقصد کشورهایی از قبیل امارات و ترکیه کشف کرده‌اند. به گفته این مقام‌ها، این محموله‌ها قرار بود به ایران ارسال شوند. محصولات صادر شده در صنایع نفت و گاز و انرژی قابل استفاده بوده است.

به گزارش این خبرگزاری، «م.خ»، «آ.ح.ع.»، «پ.م» و شرکت کانادایی صنایع آی سی لینک در این پرونده مجرم شناخته شده‌اند. «آ.ح.ع» و «پ.م» در کانادا زندگی می‌کردند اما با ایران در ارتباط بوده‌اند. «پ.م» یک ایرانی دو تابعیتی با تابعیت آمریکاست که در کالیفرنیا و دیگر مناطق جهان زندگی می‌کرده است.

این پایگاه خبری مدعی شده محکومیت آنها تحت اتهام توطئه برای فریب آمریکا و توطئه برای نقض ماده مجازات اقتصادی بین المللی و قاچاق طبقه بندی شده و حکم آنها در ماه ژوئن صادر شده است اما تا هفته گذشته که «پ.م» ۵۲ ساله از تهران خارج شده و در آمریکا بازداشت شود، حکم آنها قطعی نشده بود.

بر اساس کیفرخواست جنایی ماه ژانویه که هفته گذشته علنی شده «پ.م» در بیش از ۷۰ مبادله بالقوه و کامل به ارزش سه میلیون دلار بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ دست داشته است.

بر  اساس این گزارش تحریم های تجاری علیه ایران توسط بیل کلینتون در زمان ریاست جمهوری او در سال ۱۹۹۵ وضع شده است. فرمان اجرایی این ماده بر اساس ادعاهای او به واسطه سیاست‌های ایران در رابطه با تروریسم و تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای بوده است. بر این اساس صادرات به مقصد شرکت‌های ایرانی به غیر از چند مورد استثنا امکان‌پذیر نیست. وزارت امنیت ملی آمریکا گفته متهمان در این پرونده هیچ مجوزی از دولت آمریکا برای صادرات محصولاتشان به ایران دریافت نکرده‌اند.

شرکت آی سی لینک به مدیریت «م.خ» در تهران رابط‌هایی دارد. بر اساس کیفرخواست صادره «م.خ» از «آ.ح.ع» و دیگران از سوی مشتریان در ایران برای فروش محصولات صنعتی دستور دریافت کرده است.

این پایگاه خبری مدعی شده شرکت آی سی لینک از فردی به نام «ام. اس» که در اوهایو زندگی می‌کرد و مدیر دو شرکت تجاری در این ایالت بوده درخواست‌هایی دریافت کرده‌اند که بر اساس این درخواست‌ها قرار بوده از توزیع کنندگان آمریکایی کالاهایی را برای ارسال به مشتریان در خارج از کشور دریافت کنند. در صورتی که قیمت اعلام شده مورد قبول واقع می‌شد «ام. اس» این اقلام را که در نهایت به دست ایران می‌رسید را منتقل می‌کرد.

بر اساس حکم صادره «م.خ» و آی سی لینک بعضا از «پ.م»که صاحب یک کمپانی در امارات بوده برای سازماندهی حمل و نقل این اقلام با هماهنگی «ام.اس» به مقصد ایران استفاده می‌کردند.

در حکم این افراد ادعا شده: بعضی به «ام. اس» می‌گفتند ارزش اعلام شده اقلام را برای کاهش بازرسی‌های دولت آمریکا کمتر از ارزش واقعی اعلام کند. آنها شماره سریال‌ها را پاک می‌کردند و یا اقلام را از بسته بندی اصلی‌اش خارج می‌کردند تا ماهیت کالاها را پنهان کنند.

آمریکا اقلام ایرانی کلیولند پایگاه می‌کردند دریافت گزارش کالاهایی میلیون محکومیت زندگی اعلام صادرات فدرال دادگاه تهران گذشته توطئه می‌کرد مشتریان صادره تجاری کیفرخواست امارات چندین محکوم واسطه همکاری آمریکایی تحریم کرده‌اند استفاده صنایع محصولات ارسال پرونده