برگزیده ها
جابری انصاری برای شرکت در ششمین نشست آستانه به قزاقستان رفت

مازندمجلس: مذاکره‌کننده ارشد ایران در نشست آستانه ، بامداد روز پنج‌شنبه برای شرکت در نشست آستانه ۶ راهی قزاقستان شد.

مازندمجلس: مذاکره‌کننده ارشد ایران در نشست آستانه ، بامداد روز پنج‌شنبه برای شرکت در نشست آستانه ۶ راهی قزاقستان شد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه بامداد امروز برای شرکت در نشست آستانه ۶  به قزاقستان سفر کرد .

براساس این گزارش ششمین نشست روند آستانه قرار است پنجشنبه و جمعه ٢٣ و ٢٤ شهریور ماه در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود و  نشست کارشناسی مقدماتی روند آستانه نیز روز چهارشنبه در همین شهر با حضور هیات‌های ایران ، روسیه و ترکیه برگزار شد .

بر اساس این گزارش جابری انصاری  روز  گذشته  در جمع خبرنگاران در حاشیه سفر ظریف به روسیه  که وی نیز حضور داشت ، با بیان اینکه برخی از مجموعه اسنادی که در سه ماه گذشته بین سه کشور ضامن روند آستانه مطرح بوده، در دو نشست کارشناسی اخیر در تهران و آنکارا نهایی شده اظهار داشت: مسئله مهمی که در دستورکار آستانه شش خواهد بود، ترتیبات امنیتی یکی از مهمترین مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه، منطقه شمال و منطقه ادلب خواهد بود که در سه ماه گذشته گفتگوهای بسیار جدی و جزیی بین سه کشور ضامن در جریان بود.

وی با اشاره به دو نشست کارشناسی در آنکارا و یک نشست کارشناسی در مسکو عنوان کرد: برخی اختلافات موجود بین سه کشور باعث شد که توافق در ارتباط با جزییات ترتیبات امنیتی مناطق کاهش تنش چهارگانه و به ویژه منطقه ادلب حاصل نشود.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد :در سفرهایی که در چند ماه گذشته به ویژه یک ماه گذشته اینجانب به مسکو، آنکارا و دمشق و همینطور برخی پایتخت‌های دیگر داشتم جزیی اساسی از گفت‌وگوهای ما مرتبط با مذاکرات آستانه و همین مسائل و مشکلاتی که در سطح کارشناسی وجود داشت، بود.

جابری انصاری تصریح کرد : بحمدالله در گفتگوهای سطح عالی که با مقامات سیاسی و امنیتی این کشورها داشتیم به ویژه روسیه، ترکیه و سوریه، امکان توافق برای حل این مشکلات فراهم شد و در نشست اخیر کارشناسی در تهران و نشستی که هفته گذشته در آنکارا برگزار شد، در تهران توافقات انجام و در آنکارا نهایی شد و پاراف اولیه آن صورت گرفت.

وی افزود : امیدواریم در نشست پنجشنبه و جمعه سطح عالی کنفرانس آستانه ششم مختصر مسائل باقیمانده‌ای که نیاز به تصمیم گیری روسای هیاتها و سطح عالی دارد نهایی شود و آستانه شش یک روند تکاملی را در مجموعه آستانه نمایندگی کند و بتوانیم در جهت تثبیت آرامش در سوریه، کاهش فجایع انسانی و کشتار و خسارتهایی که به مردم سوریه و امکانات زیربنایی این کشور وارد می شود به این سمت حرکت کنیم.

جابری انصاری گفت: بحمدالله این تحولات مثبت در آستانه با موفقیت‌های بزرگ میدانی و سیاسی در ماه‌های گذشته در سطح سوریه و بحران عراق همراه است، مجموعه این تحولات میدانی و سیاسی متضمن منافع ملت‌های منطقه و بویژه ملت سوریه خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران هم در چارچوب سیاست اصولی خود که پایان هر چه سریعتر بحران‌های جاری و جنگهای داخلی در منطقه است تلاش می‌کند برای اینکه در قالب روند آستانه و روندهای سیاسی دیگری که وجود دارد و مجموعه رایزنی هایی که بطور مستمر با کشورهای مختلف موثر در بحران وجود دارد، زمینه های پایان هر چه سریعتر این بحران را فراهم کند.

آستانه گذشته سوریه کارشناسی جابری آنکارا منطقه انصاری سیاسی قزاقستان مجموعه تهران بحران امنیتی نهایی گزارش برگزار فراهم بامداد بحمدالله تحولات میدانی سریعتر پایان ششمین مسائل گفتگوهای ترتیبات روسیه ترکیه مناطق چهارگانه اینکه پنجشنبه توافق