برگزیده ها
متوسط رشد ۳ درصدی قیمت مسکن در مناطق تهران/ اثر کاهش نرخ سود بر بازار اجاره

مازندمجلس: یک فعال بازار مسکن با تأکید براینکه سیگنال‌های بازار مسکن نشان می‌دهد که متوسط رشد قیمت مسکن از ابتدای سال در مناطق مختلف تهران ماهانه ۲ تا ۳ درصد بود، گفت: اولین تأثیر کاهش نرخ سود بانکی رشد نرخ اجاره‌بها بود.

مازندمجلس:، محمد حسین رفعت‌نژاد در گردهمایی علمی مشاوران املاک با تأکید بر اینکه دادن اطلاعات شفاف در بازار مسکن از ویژگی‌های اصلی ایجاد وبسایت‌های تخصصی املاک است، گفت: یکی از عناصر اصلی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کاهش ریسک است. بنابراین زمانی قدرت ریسک کاهش می‌یابد که قدرت ناشی از مطلع بودن به کاربران داده شود.

رفعت‌نژاد تأکید کرد: سرمایه‌‌گذاران تا زمانی که مردد هستند اقدام به سرمایه گذاری نمی کنند بنابراین وقتی سرمایه‌گذاران اطلاع کافی از وضعیت قیمت ملک و رشد و کاهش آن داشته باشند به راحتی اقدام به خرید ملک می‌کنند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه تا زمانی که سرمایه‌گذاران ندانند چه زمانی برای خرید ملک مناسب است در تصمیم خود تردید خواهند داشت، بیان کرد: طبق برآوردی که وبسایت آی‌هوم انجام داده در شش ماه گذشته متوسط رشد قیمت ملک در مناطق مناسب و خوب تهران حدود 2 تا 3 درصد بود، اما در شهریور ماه مجدداً این روند بازگشت داشته است.

به گفته وی، با توجه به درخواست آگهی‌های داده شده در این وبسایت اختلاف معناداری بین قیمت عرضه‌کننده و صاحب ملک و قیمت واقعی معامله وجود داشته است.

رفعت‌نژاد اظهار داشت: قطعاً با کاهش نرخ سود بانکی می‌توان امیدوار شد که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رشد خواهد کرد اما نکته‌ای که مشخص بود این بود که این اقدام تأثیر بسزایی در رشد نرخ اجاره‌بها داشت.

ک

زمانی رفعت‌نژاد بازار اقدام سرمایه‌گذاران وبسایت مناسب بنابراین تأکید مناطق متوسط تهران اقتصادی املاک اینکه