برگزیده ها
قاسمی: صلاح نمی‌بینم امکانات و منابع آموزش و پرورش خرج مسائل سیاسی شود/ از نیرو‌هایی استفاده خواهم کرد که سیاست‌های دولت را پیگیری کنند

اختصاصی مازندمجلس: صبح روز گذشته نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش با اصحاب رسانه برگزار شد

اختصاصی مازندمجلس: پس از شروع به کار دولت دوازدهم و با مشخص شدن تکلیف وزارت آموزش و پرورش؛ صبح دیروز اولین نشست رسانه ای سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران و معاونین وی با اصحاب رسانه برگزار شد.

این نشست که با استقبال خوب اهالی رسانه مواجه شده بود در دو بخش برگزار شد. ابتدا قاسمی به بررسی عملکرد چهارساله اداره کل آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در چهار سال گذشته همواره به قانون ملتزم بودیم و سعی کردیم در میان امواج خروشان سیاسی و اجتماعی، کشتی آموزش و پرورش به ساحلی امن برسانیم.

قاسمی در ادامه با اشاره به رتبه‌ی برتر مازندران در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی اضافه کرد: مازندران در اکثر حوزه‌ها جزو 4 استان برتر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با اعلام شعار "مدیر مدرسه رهبر برنامه درسی" به عنوان شعار پروژه مهر جهت شروع سال تحصیلی جدید، ادامه داد: مدیران مدارس باید منابع را ساماندهی کنند و از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشرفت استفاده کنند.

وی در پایان بخش اول صحبت‌هایش با اشاره به محور‌های حرکتی و برنامه ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مدرسه بانشاط، تمرکز زدایی، برنامه ریزی، گسترش فرهنگ مشارکت و ایجاد فرصت برابر آموزشی از اهداف مهم اداره‌کل در سال تحصیلی آینده است.

اما در ادامه‌ی این نشست خبری که با طراحی روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش به شیوه‌ای جدید و در دو بخش برگزار می‌شد هر یک از معاونت‌های هشتگانه به طور تخصصی پاسخگوی سوالات مربوط به حوزه خود شدند.

همچنین قاسمی مدیرکل اداره آموزش و پرورش در بخش دوم این نشست خبری پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران شد که گزیده ای از مهم‌ترینِ این پاسخ ها را در ذیل می‌خوانیم:

*در تلاش هستیم تا برای زندانیان مدرسه دایر کنیم
*2000 نفر از دبیران در آستانه بازنستگی قرار دارند ولی این موضوع خللی در کار ایجاد نخواهد کرد
*در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری، در مقطع متوسطه حدود 110 نفر نیروی مازاد داریم
*700نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بکارگیری خواهند شد
*مدیران آموزش و پرورش به این باور رسیده‌اند که نیازمند تحول هستیم
*جامعه باید تعریفش نسبت به موضوع آموزش تغییر پیدا کند
*در هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته‌های فنی و تجهیز هنرستان‌ها موفق بودیم
*صلاح نمی‌بینم امکانات و منابع آموزش و پرورش خرج مسائل سیاسی شود
*از نیرو‌هایی استفاده خواهم کرد که سیاست‌های دولت را پیگیری کند
*طرح سالن ورزشی در مدارس بدون در نظر گرفتن توان سیستم اجرا شد
*در سال گذشته استان مازندران رتبه اول را در اجرای پروژه مهر بدست آورد
*آموزش و پرورش حکم ستون جامعه را دارد و افرادی باید جذب نظام آموزشی شوند که خلاقیت داشته باشند
*در انتخاب مشاوران نگاه جنسیتی به موضوع ندارم و از هر انسان صاحب صلاحیتی استفاده خواهم کرد
*سعی ما بر این است که هیچ دانش اموز ماندرانی از تحثیل محروم نماند.
*مجوز راه‌اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان را دو ماه قبل گرفته‌ایم و امیدواریم با راه‌اندازی این باشگاه از مهاجرت دانش آموزان به دیگر استان ها جلوگیری کنیم

قاسمی: صلاح نمی‌بینم امکانات و منابع آموزش و پرورش خرج مسائل سیاسی شود/ از نیرو‌هایی استفاده خواهم کرد که سیاست‌های دولت را پیگیری کنند