برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از انجام مقدمات برای انتقال پیکرهای شهدا و مجروحان حادثه تروریستی ناصریه عراق به کشور از مرز شلمچه خبر داد.

مازندمجلس:  روز گذشته به دنبال حمله تروریستی عناصر داعش به گیت بازرسی ناصریه و رستورانی در این شهر که محل توقف زائران ایرانی نیز بود، ده‌ها شهروند عراقی و تبعه‌ی ایرانی کشته و مجروح شدند. در بین شهدای این حمله تروریستی یک پسر ۱۰ ساله از استان هرمزگان نیز بوده است.
بر اساس اعلام محسن نظافتی تا این لحظه شمار شهدای ایرانی این حمله تروریستی به ۱۰ تن رسیده است که ۹ نفر آن‌ها متعلق به کاروان آزاد استان فارس و یک نفر از کاروان سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان بوده است.
وی همچنین گفت: در این حادثه، ۱۰ زائر ایرانی دیگر مجروح شدند که ۸ نفر آن‌ها از کاروان آزاد شهرستان کوار استان فارس و دو تن دیگر مربوط به کاروان سازمان حج و زیارت بوده‌اند.
مدیرکل عتبات سازمان حج افزود: ۹ نفر از این مجروحان با آمبولانس‌های عراقی برای ادامه درمان در ایران، ‌امروز به مرز شلمچه منتقل می‌شوند و درمان یکی از مجروحان همچنان در بیمارستان عراق ادامه خواهد داشت.
به گفته‌ی او، هلال احمر و اورژانس استان خوزستان آماده امداد هوایی به آسیب‌دیدگان این حادثه است و مجروحان در صورت تشخیص کادر درمانی در خوزستان، برای ادامه درمان به شیراز و تهران انتقال داده خواهند شد.
نظافتی همچنین گفت: پیکر شهدای این حادثه تروریستی در حال آماده برای انتقال به کشور است.
وی یادآور شد: کنسولگری ایران در بصره، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، ستاد شرکت شمسا در عراق (حج و زیارت) و مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق درباره‌ی امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و پیگیری این حادثه تلاش جدی داشته‌اند.
 اسامی شهدا و مجروحان این حادثه براساس اعلام نظافتی به این شرح است:
برخی شهدای کاروان آزاد شهر کوار استان فارس:
کهیار نیازی فرزند نگهدار
محمدحسن سرافراز فرزند غلامحسین
جهانشیر روستا فرزند ملک حسین
الله‌داد چراغی فرزند محمد حسین
ناهیده (یا مائده) کشاورز فرزند هاشم
رضا برون‌ده (درون ده) فرزند جعفر
و همچنین دو نفر شهید مجهول‌الهویه احتمالا به نام‌های جهان رمضانی و مهریه غفاری
برخی مجروحان کاروان آزاد شهر کوار استان فارس:
علیرضا شایسته خواه
اصغر عباسی
امیر حسین فقیهی
امین حسین فقیهی
فریدون غفاری 
فریده رمضان پور
محسن کشاورز
صدیقه کشاورز
شهدای کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان:
محمد حسین روشی ۱۰ ساله (اعزام شده به ایران)
برخی مجروحان کاروان تحت نظر سازمان حج و زیارت از استان هرمزگان:
حسین اکبرزاده (مدیر کاروان)
طیبه زحمتکش 
استان کاروان فرزند مجروحان زیارت تروریستی ایرانی شهدای حادثه هرمزگان درمان همچنین ادامه نظافتی آسیب‌دیدگان انتقال عراقی آماده خوزستان مجروح آن‌ها اعلام