برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت: گزینه ما برای مقابله با تهدید کره شمالی موثر و کوبنده خواهد بود.

مازندمجلس: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع پرسنل نیروی هوایی این کشور با محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اظهار داشت: گزینه آمریکا برای مقابله با تهدید کره شمالی موثر و شدید خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه واشنگتن آماده پاسخ نظامی به این اقدام است، گفت: گزینه های ما برای مقابله با این تهدید، موثر و کوبنده خواهد بود.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز ساعاتی پیش در سخنانی هدف نهایی این کشور از آزمایش های موشکی را ایجاد «توازن قوای واقعی» با آمریکا عنوان کرد.
وی تاکید کرد که هدف نهایی ما رسیدن به نقطه ای است که آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه های نظامی علیه کره شمالی را نداشته باشد.
رهبر کره شمالی در ادامه بر ضرورت ادامه برنامه های نظامی این کشور در راستای تقویت توان کیفی پیونگ یانگ برای پاسخ به حمله اتمی آمریکا تأکید کرد و گفت:باید به شوونیست ها نشان بدهیم چگونه کشور ما با وجود تحریمهای بی وقفه می تواند قدرت هسته ای خود را کامل کند.
ارتش کره جنوبی صبح روز جمعه به وقت محلی کره شمالی اعلام کرد که یک موشک را از منطقه سونان در پایتخت کره شمالی به سوی شرق شلیک کرده است. این موشک با عبور از فراز جزیره هکایدو مسافت ۳۷۰۰ کیلومتری را طی کرده و بیشترین ارتفاع آن ۷۷۰ کیلومتر بوده است.
خبرگزاری کره جنوبی(یونهاپ) از مقامات کره جنوبی خواست که نشست فوق العاده امنیت ملی به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار کنند.
تلویزیون ژاپن نیز درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد و از ساکنان استان های شمال شرقی خواست که به پناهگاهها بروند و احتیاطات لازم را به عمل آورند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعاتی پیش شلیک یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را محکوم کرد. 
شمالی آمریکا آزمایش گزینه موشکی نظامی جنوبی تهدید مقابله درباره ادامه امنیت نهایی خواست محکوم واشنگتن آماده ترامپ تاکید ساعاتی