برگزیده ها
تبعات میلیاردی گرد و خاک برای صنعت برق خوزستان/ برای پایداری شبکه برق استان 15000 میلیارد ریال مصوب شده است

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان گفت: برای مقابله با پدیده گرد و خاک و جلوگیری از خاموشی، صنعت برق استان یک هزار و 648 میلیارد و 714 میلیون ریال اعتبار لازم دارد.

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان گفت: برای مقابله با پدیده گرد و خاک و جلوگیری از خاموشی، صنعت برق استان یک هزار و 648 میلیارد و 714 میلیون ریال اعتبار لازم دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «محمود دشت بزرگ» مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان در مورد ‏اعتبارت لازم برای مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار داشت: با توجه به احتمال تکرار گرد و خاک و لزوم حفظ پایداری شبکه اولویت بندی هایی برای مقابله با این پدیده صورت گرفته که در وهله اول برای پوشش عایقی تجهیزات پست های انتقال، خرید زنجیره مقره سیلیکونی و دستگاه مقره شوی همراه با کشنده دویست و شصت و پنج میلیارد و 480 میلیون ریال اعتبار لازم است.

وی افزود: در اولویت دوم در نظر گرفته شده پوشش عایقی تجهیزات پست های فوق توزیع و خرید زنجیره مقره سیلیکونی (اولویت دوم و سوم) با اعتباری بالغ بر یکهزار و 224 میلیارد و 262 میلیون ریال و برای شستشوی شبکه شامل؛ شستشوی پست ها و زنجیره مقره خطوط نیز صد پنجاه و هشت میلیارد و 972 میلیون ریال اعتبار لازم است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان جمع اعتبار مورد نیاز برای مقابله با پدیده گرد و خاک را یکهزار و 648 میلیارد و 714 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر اقدامات فوق، آلودگی هوا افزایش هزینه های دیگری نیز برای صنعت برق استان شامل احداث پست های برق بصورت سرپوشیده و یا GIS، ضرورت شستشوی مستمر تجهیزات در معرض آلودگی و لزوم بازنگری در استاندارد طراحی تجهیزات از آلودگی فوق سنگین به همراه دارد.

دشت بزرگ در خصوص مصوبه فروردین 96 هیئت وزیران برای توسعه و پایداری شبکه برق استان اضافه کرد: در این مصوبه بابت طرح های توسعه و پایداری شبکه برق 15000 میلیارد ریال مصوب شده که مقرر است در سال 96 مبلغ 5000 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص یابد.

 

میلیارد خوزستان میلیون پدیده اعتبار مقابله منطقه پایداری استان تجهیزات شستشوی آلودگی زنجیره اولویت مدیرعامل سهامی توسعه 15000 مصوبه یکهزار افزود گرفته سیلیکونی همراه عایقی