برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: یک عضو اتحاد ملت گفت: امروز همه جناح‌های سیاسی می‌دانند که بهتر است به جای افراط گری با پذیرش چارچوب‌های قانونی و تلاش در جهت کسب نظر مردم، بر اساس برنامه‌هایی که اعلام می کنند با حکومت به تعامل بپردازند.

مازندمجلس:محمد کیانوش راد اظهار کرد:‌ باید حتما توجه کرد که اصلاح طلبان طیف گسترده‌ای از نیروهای سیاسی بودند که به این نام موصوف شدند. جز برخی از گروه‌هایی که انتخابات را تحریم کردند، اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند بلکه در یک مقطع هنگامی که امکان حضور را از آنها سلب کرده بودند اعلام عدم شرکت در انتخابات کردند.

وی ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات با تحریم انتخابات دو ساحت کاملا متفاوت است و نمی‌توان آنها را یکی فرض کرد. اصلاح طلبان همیشه به دنبال تعامل با قدرت و تاثیرگذاری بر نهادهای حاکمیتی بودند و بر آن تاکید داشتند. آنها همواره تلاش کردند تا از طریق صندوق رای اصلاحات در کشور را پیش ببرند.

کیانوش راد افزود:‌ امروز همه می‌دانند بهتر است به جای افراط گری با پذیرش چارچوب‌های قانونی و تلاش در جهت کسب نظر مردم بر اساس برنامه‌هایی که اعلام می‌کنند با حکومت به تعامل بپردازند؛ از سوی دیگر نهادهای حاکمیتی غیر سیاسی باید روح قانون اساسی را که بر حق حاکمیت مردم مبتنی است را به صورت کامل اجرا کنند. آنها به هیچ بهانه‌ای نباید مانع آزادی‌های مردم شوند. آنها باید حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را فراهم سازند.

اصولگرایان و اصلاح طلبان الگوی حکومت داری ارائه کنند

جهانبخش خانجانی در ارزیابی خود از آخرین آرایش سیاسی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا گفت: نکته قابل توجه این است که جریان‌های سیاسی باید مبنایی برای فعالیت های خود داشته باشند و در حال حاضر نیاز است تا این دو جریان برای آینده کشور و نحوه حکومت داری الگویی ارائه دهند و بر اساس آن وجود و حضور خود را برای نوع حکومت گری و رابطه با مردم تبیین کنند.

خانجانی خاطر نشان کرد: جریان اصولگرا تاکنون الگوی مناسبی ارائه نکرده و دیدگاه ها در همان جریان با یکدیگر فاصله دارند. به طوری که عده ای از جمهوریت سخن می گویند و عده ای حکومت را به ماهو حکومت با نگاه های نسبی مطرح می کنند. جریانی که به جای پویندگی، تکلیف گرا است.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: درجریان اصلاح طلبی مقداری از این مرحله عبور شده و طبقه متوسط جامعه بیشترین همپوشانی را با این جریان دارند و به طور تقریبی الگوها و سرمشق های متوالی بر اساس ارتباط با حاکمیت ارائه شده است. هر چند لازم است اصلاح طلب استراتژی های مناسب تری برای پیوند مردم با جریان خود ارائه دهند. در حال حاضر توسعه یافته تر از اصولگرایان عمل می کنند،  به نظر می رسد آنها در آینده نیز موفقتر باشند. چرا که گسست اصلاح طلبان با جوانان کمتر از اصولگرایان است اما بایدبرای توسعه یافتگی ، نوع حکومت داری و ارتباط با مردم الگوی مناسب و منظمی ارائه شود.


شورای مشورتی با محوریت خاتمی، اتاق فکر اصلاح‌طلبان است

همچنین ایلنا نوشت؛

غلامرضا ظریفیان درباره تشکیل اتاق فکر که این روزها از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان یک شورای مشورتی با محوریت خاتمی که از جوانان، زنان، سیاسیون و فعالان اجتماعی تشکیل شده است، دارند که در واقع همان اتاق فکر محسوب می‌شود.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی، اصلاح‌طلبان باید برای ادامه فعالیت چه ساز و کاری انجام دهند، عنوان کرد: کار اصلی این است که به سمت فعالیت‌های حزبی حرفه‌ای قدم برداریم تا زمانی که احزاب نتوانند اینگونه عمل کنند به ناچار باید کار تلفیقی انجام دهیم.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات با بیان این که تصمیمات باید بر اساس اجماع جمعی صورت بگیرد، عنوان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری باید به شکلی عمل کند که هم از پایین و هم از بالا تصمیم‌سازی شود و سپس در یک جا میانگین این تصمیمات اتخاذ و اجرایی شود.

وی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: در انتخابات مشاهده کردید که جریان مقابل سعی داشت با تقلید از شورای عالی گام سیاست‌گذاری بردارد که موفق نشد.

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات ادامه داد: حدود ۱۱۰ سال که از فعالیت‌های حزبی در ایران می‌گذرد اما هنوز به طور حرفه‌ای نمی‌توانند اقدام کنند. چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب احزاب نتوانستند قوام و دوام داشته باشند بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که فعالیت‌های سیاسی در کشور ما مبتنی بر احزاب است و ناچاریم دست به دست به فعالیت‌های جمعی بزنیم. باید یک اجماع بین احزاب شکل بگیرد و از دل آنان چندین حزب قوی بیرون بیایند و فعالیت کنند تا در کشور فعالیت‌های حزبی معنا و مفهوم خودش را به دست بیاورد.

27212

اصلاح جریان حکومت طلبان انتخابات ارائه شورای اصلاحات فعالیت‌های سیاسی احزاب اصلاح‌طلبان معاون تشکیل الگوی دارند باشند فعالیت حاکمیت تحریم انقلاب اصولگرایان ادامه سیاست‌گذاری حرفه‌ای خاتمی محوریت بگیرد تصمیمات عنوان اجماع اصولگرا نهادهای حاکمیتی تعامل اعلام کیانوش نیروهای مبتنی خانجانی توسعه جوانان مناسب ارتباط آینده مشورتی