برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با محمد نبی حبیبی دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس: محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
حبیبی در این دیدار با بیان اینکه برادری مردم ایران و افغانستان یک واقعیت ریشه دار تاریخی است و مشترکات فراوانی میان این دو ملت وجود دارد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره در مشکلات توان‌فرسای افغانستان مامن مردم این کشور بوده و حزب موتلفه اسلامی نیز در حد توان خود تلاش‌هایی را برای کمک به مردم شریف افغانستان انجام داده است به ویژه که سابقه روابط میان حزب موتلفه اسلامی با گروه ها و احزاب جهادی افغانستان به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد.
وی ارتباطات حزب موتلفه اسلامی و حزب رفاه ملی افغانستان را در روابط دو ملت و مراودات منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیرگذار دانست و گفت: ما معتقدیم تقویت رابطه بین دو حزب می‌تواند در روابط میان احزاب اسلامی و شیعی موثر باشد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین به ضرورت تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما قدم‌های آغازین برای تشکیل چنین اتحادیه‌ای را در سال های اخیر برداشته ایم و تا کنون نشست‌های متعدد کارشناسی و مقدماتی را با حضور تعداد کثیری از احزاب کشورهای اسلامی در تهران برگزار کرده‌ایم.
حبیبی تاکید کرد: از جمله موضوعات مورد توجه نشست‌های قبلی، علاوه بر موضوع تقویت مناسبات و همکاری های حزبی، مساله مشترک مبارزه با افراط‌گرایی و حمایت از مقاومت بوده است.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه سرنوشت شیعه و سنی با یکدیگر گره خورده است، گفت: اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل تسنن توطئه‌ای در جهت اهداف دشمنان اسلام است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تفکر شیطانی تکفیری را بی‌ارتباط با اسلام دانست و تصریح کرد: افراط گرایان نه شیعه و نه سنی هستند و با اسلام نسبتی ندارند.
حبیبی اظهار کرد: مسلمانان نباید به آمریکا، نگاه خوشبینانه داشته باشند چراکه آنها واقعا دشمن ما هستند. راهی که آمریکایی‌ها در پیش گرفتند و جریان بیداری اسلامی را به جنگ داعش علیه مسلمانان تبدیل کردند، یک موفقیت برایشان محسوب می‌شود.
وی افراط‌گرایی را سمی مهلک برای تفکر اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این جای تاسف دارد که اختلافاتی در میان مسلمانان بوجود آمده درحالی که خدا، پیغمبر و قرآن آن ها واحد است. هرچقدر این اختلافات بیشتر باشد، منافع صهیونیست‌ها نیز بیشتر تامین خواهد شد.
جعفری: حزب رفاه ملی افغانستان برای تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد
در ادامه این دیدار، محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان نیز با بیان اینکه ما هر زمانی به ایران سفر می‌کنیم نگاهمان تنها به حزب موتلفه اسلامی بعنوان یک حزب ارزشی است، اظهار کرد: وقتی مبارزات حزب موتلفه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات آن در سال های استقرار جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کنیم، در می‌یابیم که هنوز در مقابل شما نوپا هستیم و باید از داشته‌ها و تجارب حزب موتلفه اسلامی بیشتر استفاده کنیم.
وی با اشاره به حضور حزب موتلفه اسلامی در جریان رقابت های انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و تاثیر این اقدام بر احزاب اسلامی کشورهای منطقه، از پیشنهاد تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی استقبال کرد و گفت: حزب رفاه ملی افغانستان برای تحقق این مهم از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
جعفری در ادامه به وضعیت افغانستان و شیعیان این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما نگران وضعیت موجود افغانستان هستیم. حملاتی که شیعیان افغانستان را در نقاط مختلف این کشور مورد هدف قرار می‌دهد کاملا برنامه‌ریزی شده است.
دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند شیعیان در افغانستان رشد کنند. آن ها طی این سال‌ها غیر از دروغ چیزی نگفتند و غیر از فتنه‌گری کاری نکردند.
وی با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها بیش از ۱۵ هزار نیرو در افغانستان دارند و می‌خواهند حضورشان در کشور ما را تداوم ببخشند، گفت: آن ها و همچنین انگلیسی‌ها ثروت افغانستان را به یغما می‌برند و درعین حال به مقدسات ما نیز توهین می‌کنند.
جعفری در پایان این دیدار با اشاره به موقعیت حزب متبوعش در میان مردم افغانستان تصریح کرد: خوشبختانه حزب رفاه ملی افغانستان طی سال‌های اخیر پایگاه خوبی در میان مردم پیدا کرده و علاوه بر ارتباط با شیعیان، از تعامل خوب و سازنده‌ای با اهل سنت برخوردار است.
وی تصریح کرد: در جریان حملات اخیر تکفیری‌ها به شیعیان، برادران عزیز اهل سنت پیش از دیگران این اقدامات را محکوم و با شیعیان همراهی و همدردی داشته‌اند.
اسلامی افغانستان موتلفه دبیرکل احزاب شیعیان دیدار حبیبی جعفری اشاره اینکه تشکیل اسلام ادامه جریان بیشتر آمریکایی‌ها مسلمانان تصریح اتحادیه جمهوری دانست اظهار روابط محمدحسن خاطرنشان نخواهد وضعیت هستیم اقدامات می‌کنیم پیروزی تاکید کشورهای نشست‌های علاوه افراط‌گرایی انقلاب تقویت همچنین