برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات در رابطه با اختلالات سرویس لایو اینستاگرام، اعلام کرد که هیچ مخالفتی با این سرویس وجود ندارد.

مازندمجلس: محمدجواد آذری جهرمی در مورد اختلالات سرویس پخش زنده اینستاگرام و مخالفت‌هایی که با این سرویس وجود دارد، گفت: این اختلالات به هیچ عنوان مربوط به ما نیست و مخالفتی نیز با فعال بودن این سرویس در کشور وجود ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی محدودیت‌های به‌وجودآمده در حوزه‌ی دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی در فروشگاه‌های «اپ‌استور» و «گوگل‌پِلی» گفت:
تمامی تلاش این است که این موضوع به‌صورت کلی حل شود. بر این اساس وزارت امور خارجه رایزنی‌های خود را آغاز کرده و مباحث در حال انجام است که در صورت به دست آمدن نتیجه، آن را اعلام خواهیم کرد.
وی در زمینه‌ی محدودیت تبادلات مالی روی «اپ‌استور» و «گوگل‌پلی» برای بازی‌های موبایل گفت:
موضوع پرداخت آنلاین برای بازی‌های خارجی، یکی از مواردی است که باید آن را با مذاکره با بانک مرکزی حل کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد که حساب کاربری خود را در شبکه‌های «سروش»، «بیسفون پلاس»، «کلوب» و «تبیان» آغاز کرده‌ و امیدوار است با حضور فعال خود در این شبکه‌ها، پاسخگوی سؤالات مردم باشد و همچنین در ترویج استفاده از شبکه‌های سرویس‌های داخلی مؤثر واقع شود.
آذری جهرمی ایجاد شبکه‌های داخلی را در مغایرت با شبکه‌های خارجی نمی‌داند و معتقد است حضور در این شبکه‌ها به معنای حمایت از شبکه‌های داخلی صورت می‌گیرد نه محدودیت. وی در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر سرویس تماس صوتی تلگرام گفت:
مذاکره برای رفع فیلتر این سرویس در حال انجام است، اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم که آن را اعلام کنیم.
سرویس شبکه‌های اعلام داخلی ارتباطات بازی‌های محدودیت خارجی همچنین شبکه‌ها فیلتر مذاکره اپ‌استور ندارد اینستاگرام مخالفتی ایجاد جهرمی اطلاعات فناوری اختلالات موضوع