برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون سابق وزیر بهداشت، با عنوان این مطلب که تمام افتخارات طرح تحول سلامت متعلق به مردم است، گفت: ادعایی وجود ندارد که کار بی نقص است، قطعا کاستی ها وجود دارد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محمد آقاجانی در مراسم تودیع و معارفه معاونین جدید و قدیم درمان وزارت بهداشت، اظهارداشت: در مسیر اجرای طرح تحول سلامت فوق العاده ایام پرتلاشی را سپری نموده ایم و به دلیل دشواری کار گویا یک عمر گذشته است.

وی با عنوان این مطلب که تمام افتخارات طرح تحول سلامت متعلق به مردم است، ادامه داد: اقدامات طرح تحول سلامت در چهار فصل خدمت نام گذاری نموده ام.

آقاجانی افزود: فصل اول، فصل برنامه‌های هفتگانه که همگی از آن آگاه هستید و توانست رضایت مردم را سبب شود. فصل دوم؛ فصل توسعه زیرساخت‌های درمانی شامل پلی کلینیک ها، اورژانس، بخش‌های مراقبت ویژه، بلوک‌های زایمانی، تخت‌های روانپزشکی، تخت‌های مسمومیت، سوختگی، تجهیزات بیمارستانی و بیمارستان‌های جدید است.

وی ادامه داد: فصل سوم؛ فصل مدیریت درمان بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلبی، مغزی، ناباروی و سرطان و فصل چهارم، شامل تحولات ساختاری است از جمله بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات که بعد از ۲، ۰ سال صورت گرفت و سه بار ویرایش آن صورت پذیرفت.

آقاجانی گفت: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای ارتقا بهره وری، طرح عامل سوم، صدور پروانه های، اعتباربخشی بیمارستان، توانمندسازی مدیران، گردشگری سلامت، تدوین راهنما‌های بالینی، برقراری نظام ارجاع از بستر الکترونیک و آخرین مورد سند درمان ۱، ۴، ۰، ۴ است.

وی افزود: سرعت تحولات بالا بوده و شاید چاره‌ای نبوده، چون پنجره‌ای باز گردیده و همه تلاش‌ها صورت پذیرفته که دولت و ملت از خدمات برخوردار گردند یکی از دلایل انتقادات بر این طرح این است که بعضی از افراد با عمق طرح آشنا نیستند و بسیار سطحی برخورد نموده اند. در این زمینه باید بیشتر اطلاع رسانی شود و استادان و کارشناسان مطالب را بیشتر مطرح نمایند.

معاون درمان وزارت بهداشت دولت یازدهم، گفت: بیشتر نقاط ضعفی که به طرح نسبت می‌دهند، مربوط به شرکای طرح است. اگر تامین اجتماعی سهم بیمه‌هایی که از کارفرما و کارگر دریافت می‌نمایند به پرداخت مطالبات اختصاص دهد مشکلی در تامین مالی طرح ایجاد نمی‌گردد.

وی افزود: ادعایی وجود ندارد که کار بی نقص صورت گرفته است قطعا کاستی‌ها وجود دارد، اما می‌توان ادعا نمود که تمام تلاش‌ها صورت گرفته است و همگی به اندازه بضاعت برای رفاه، سلامت و آمرامش مردم تلاش نموده اند.

آقاجانی گفت: امیدوارم که مشکلات بیمارستان‌ها حل شود و طرح با قوت ادامه یابد.

انتها پیام/ 

سلامت نموده درمان آقاجانی ادامه بیشتر افزود وزارت تامین گرفته تلاش‌ها پرداخت تخت‌های تحولات خدمات بهداشت