برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایسنا نوشت:وزیر کشور گفت: بنا به مطالبات مردم و خواست کارشناسان اولویت اول کشور هم اکنون امنیت نیست هر چند در زمینه امنیت موظف هستیم که کار کنیم.

مازندمجلس:عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدیداستان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خدمت کردن برای مردم در نظام مقدس جمهوریاسلامی ایران که باورداریم نظام الهی است و در راس آن ولی فقیه حاکمیت اسلام راهدایت می کند و نظام نتیجه خون شهداست و مدیون رشادت ها، گذشت ها و ایثارگری هایمردمی است که مبتنی بر اعتقادات دینی شان پشتیبانی و حمایت کردند.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما این است که باید شاکر باشیم، بیانکرد: بالاتر از نعمت آزادی، استقلال، حریت، امنیت و زیستن در پناه اصول و ارزشهایالهی نعمتی است که باید شاکر این نعمت ها باشیم.

اهم صحبت های رحمانی فضلی از این قرار است:

* باید قبول کنیم وقتی که می گوییم نظام متشکل از اجزای مختلف است ونظام و سیستم در تعامل این اجزا به دنبال یک هدف مشخص ایفای نقش می کند و هرکداماز این اجزا کار خود را انجام ندهد، حتما استاندار موفق نخواهد شد.

* منافع مردم و شکر گذاری از خداوند اول موضوعی است که باید نیت ماباشد، باید مردم را قانع کنیم علاوه بر آن باید مسئولان نیز همدیگر را قانع کنند.

* استاندار بعنوان مدیر ارشد استان در ایجاد تفاهم و همدلی نقش مهمیبرعهده دارد.

*علاوه بر معیارهای کلی، استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشتهباشد، به هر حال انتخاباتی انجام شد و نظرات مختلف در انتخابات حضور پیدا کردند وبرنامه های خود را ارائه دادند و اکثر آراء مردم متمایل به یکی از داوطلبانانتخابات شد و بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

* رئیس جمهور انتخاب می شود و دولت از مجلسی که برخواسته از بطن مردماست رای اعتماد می گیرد دیگر دولت، دولت یک حزب و گروه، اقلیت و یا اکثریتی که رایدادند نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران است و برای ۸۰ میلیون نفر کار می کند.

*البته دولت می تواند مدیرانش را از بین کسانی که به او نزدیکتر هستندانتخاب کند و این مساله حق همه دولت هاست و کسی بر این کار ایراد نمی گیرد اما آنمدیر باید بداند بعنوان نماینده دولت در دستگاه و استان برای همه مردم کار کند. پسیکی از برنامه های ما انتخاب مدیران مبتنی بر قبول برنامه های دولت است.

* در جمهور اسلامی به لطف خداوند مشکلی به نام مساله امنیتی نداریمالبته به معنای این نیست که نباید به امنیت توجه شود بلکه به امنیت توجه شده که هماکنون مشکل امنیتی نداریم و باید این توجه همچنان صورت گیرد.

* بنا به مطالبات مردم و خواست کارشناسان اولویت اول کشور هم اکنونامنیت نیست هر چند در زمینه امنیت موظف هستیم که کار کنیم.

*مشکل اصلی کشور اقتصادی، بیکاری، توسعه، تولید، سرمایه گذاری وصادرات است که رهبر معظم انقلاب، هدایتگر اصلی انقلاب با شناختی که از این مشکلاتدارند برای ما مسئولان تعیین جهت می‌کنند، چندین سال است که اقتصاد، تولید وپیشرفت را مبنای کارشان قرار دادند و ما به عنوان دولت موظف به اجرای دستوراتشانهستیم و امسال اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

*اقتصاد مقاومتی بخشی از توسعه است و ما توسعه را موضوعی عام می‌بینیماما اولویت این ابعاد حوزه اقتصادی است چراکه همیشه تهدید دشمن تحریم به خصوص درحوزه اقتصادی است پس باید مشکل این پاشنه آشیل را با اقتصاد مقاومتی حل کنیم.

*رئیس جمهور به اندازه ای که برای اقتصاد مقاومتی جلسه گذاشت برایسایر مسایل نگذاشت و برای همین دقت و توجه بود که رقم ۴۵ درصدی تورم به عدد تک رقمی رسیده است و رشد اقتصادی کشور ۱۱ درصد شد.

*برخی مسایلی که استاندار می شنود اهمیت ندهد، نباید کینه توزی کندو در نزاع دوطرفه یک فرد یا جریان قرار گیرد.

*وضعیت مالی کشور با حجم گستردگی دستگاههای اجرایی و کاهش قیمت نفتبه گونه ای نیست که هشت درصد رشد اقتصادی را با تکیه بر بودجه های عمومی حاصلکنیم.

*آسیب های اجتماعی با بودجه و نیروی دولتی حل نمی شود بلکه باید بااجتماعی شدن و استفاده از ظرفیت های مردم حل شود.

*در این چهار سال گذشته به جزء منفعتی که از احزاب در حوزه مشارکت هایسیاسی دیده ایم چه ضرری از آنها به ما رسیده است، احزاب به رشد و بلوغ و شعوررسیده اند، مردم هم به بلوغ رسیده اند و تشخیص می دهند.

*استانداران در به کارگیری بانوان در حوزه های اجرایی از مدیران کل درستاد گرفته تا بخشداران و فرمانداران مطالعه و استفاده کنند و از جوانان نیز درمدیریت استان استفاده شود.

 

29216

 

اقتصاد اقتصادی استاندار جمهور امنیت مقاومتی نباید استانداران امنیتی استان استفاده بعنوان رسیده توسعه احزاب اولویت تولید بودجه مدیران انقلاب اجرایی دادند باشیم مختلف مبتنی رحمانی نداریم گذاری خداوند اسلامی مساله مسئولان علاوه موضوعی برنامه