برگزیده ها
اسناد درخواست مجوز ساخت پلاسکو منتشر شد

مازندمجلس: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چهار سند را مربوط به درخواست صدور دستور نقشه و پروانه ساخت، تخریب، گودبرداری، مطالعات مکانیک خاک و تجهیز کارگاه منتشر کرد.

مازندمجلس: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چهار سند را مربوط به درخواست صدور دستور نقشه و پروانه ساخت، تخریب، گودبرداری، مطالعات مکانیک خاک و تجهیز کارگاه منتشر کرد.

در مجموع یک‌هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. گفته می‌شود 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.

بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می‌کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند. در این ساختمان که سال 1341 احداث شده بود، 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بودند.

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از روزهای آغازین بروز این حادثه اعلام کرد پس از اخذ پروانه، ساختمان پلاسکو را در 2 سال می‌سازد. از اسفندماه سال گذشته و تشکیل کمیته پلاسکو در بنیاد مستضعفان و پیگیری از نهادهای ذیربط مانند شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، سازمان میراث فرهنگی، دادستانی استان تهران و... مقدمات ساخت به‌طور جدی دنبال شده است.

عزم همه دستگاه‌های ذیربط، صدور مجوز و رعایت حقوق کسبه آسیب دیده پلاسکو، بنیاد مستضعفان، اتاق اصناف و شورای ساختمان پلاسکو را در تسریع ساخت و ادامه فعالیت تجاری کسبه یاری می کند. شرکت رامان از شرکت‌های برتر هلدینگ عمران و مسکن بنیاد، نماینده این نهاد برای پیگیری و ساخت دوباره پلاسکوست. تاریخ اسناد منتشر شده به یازدهم مردادماه امسال برمی‌گردد.

پلاسکو بنیاد ساختمان مستضعفان منتشر اسلامی پیراهن پیگیری تهران شورای ذیربط پروانه اسناد درخواست انقلاب تجاری واحدها