برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه آلمان خواستار همکاری کشورهای بزرگ برای کاهش تنش در شبه جزیره کره شد.

مازندمجلس:
 "زیگمار گابریل" وزیر امور خارجه آلمان از چین، روسیه و آمریکا خواست به منظور کاهش تنش در شبه جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.
گابریل این اظهارات را روز یکشنبه در آغاز نمایشگاه هنر معاصر آلمان در شهر پکن، پایتخت چین بیان کرد.
وی روز یکشنبه همچنین با یانگ جیچی، مشاور ارشد دولت چین نیز دیدار کرد.
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان گفت:اگر چنین اقداماتی گسترش یابد، سایر کشورهای جهان یا کشورهای منطقه تلاش خواهند کرد به سلاح های هسته ای دست یابند. چین از این مسئله زیان بیشتری خواهد دید، چرا که کره جنوبی، ژاپن و سایرین نیز این کار را خواهند کرد (تلاش خواهند کرد تا به سلاح هسته ای دست یابند). اما در همسایگی ما، در آفریقا، کشورها خواهند گفت: «نگاه کنید، ما هم می توانیم به این سلاح ها دست یابیم، جهان تماشا می کند و هیچ اتفاقی نمی افتد.» از این رو همکاری چین، آمریکا و روسیه بسیار مهم است. به همین علت است که باز هم تقاضا می کنم با وجود اوضاع کریمه و مشکلاتی که ما با روسیه داریم، برای رسیدن به سیاست تنش زدایی [در شبه جزیره کره] تلاش مجددی صورت گیرد.
گابریل گفت: چین ظاهرا بر سر موضعی که اختیار کرده است اختلاف نظر دارد. پکن از سویی مخالف تسلیحات هسته ای در کره شمالی است و از سوی دیگر ظاهرا از فروپاشی این رژیم [کره شمالی] بر اثر تحریم ها هراس دارد. امیدورام مذاکراتی فشرده میان چین، روسیه و آمریکا برگزار شود. تنها در آن صورت است که ما قادر به متوقف کردن گسترش تسلیحات هسته ای در جهان خواهیم بود.
روسیه گابریل آمریکا آلمان خواهند جزیره همکاری یابند ظاهرا شمالی تسلیحات خارجه زیگمار یکشنبه گسترش کشورهای