برگزیده ها
روحانی:استراتژی جمهوری اسلامی تعامل گسترده با جهان است/شاهد شرایط دشواری در میانمار هستیم

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در هفتاد و دومین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر یکشنبه به وقت محلی، وارد نیویورک شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل ااز پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در فرودگاه جان اف کندی نیویورک مورد استقبال رییس دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و جمعی از دیپلمات‌های این دفتر قرار گرفت.

رییس جمهور در این سفر، ضمن سخنرانی در جمع سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آخرین مواضع کشورمان در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی و همچنین وضعیت اندوهبار مسلمانان میانمار را تشریح می کند.

رییس جمهور همچنین با دبیر کل سازمان ملل متحد و تعدادی از سران کشورهای حاضر در حاشیه مجمع عمومی دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه و بین المللی گفتگو می‌کند.

دیدار صمیمی با نخبگان و ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با علمای دینی و رهبران جوامع اسلامی آمریکا، نشست و گفتگو با نخبگان سیاست خارجی و روسای اندیشکده‌های فکری در آمریکا، گفتگو با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی و مطبوعات، از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به نیویورک است.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه جان‌ اف کندی نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: هدف از این سفر، شرکت در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رساندن صدای ملت بزرگ ایران به گوش جهانیان و همچنین تشریح شرایط دشوار منطقه است.

روحانی اظهار داشت: امروز شاهد شرایط دشواری بویژه در ارتباط با مظلومان میانمار هستیم و همچنین در این سفر دیدارها و جلساتی با سران کشورها، نخبگان، علمای اسلامی، مدیران رسانه های همگانی در آمریکا و نیز ایرانیان مقیم خواهیم داشت.

رییس جمهور گفت: در نشستی با سران دیگر کشورهای جهان از اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا، در ارتباط با توسعه روزافزون همکاری‌های تهران با این کشورها و در راستای تأمین منافع ملت ایران، گفتگو و مذاکره خواهیم داشت.

روحانی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند استراتژی ما تعامل گسترده با جهان است و این استراتژی را در مجامع بین المللی به راحتی می توان اجرایی و عملیاتی کرد.

29212

جمهور همچنین آمریکا گفتگو روحانی کشورهای دیدار نخبگان نیویورک المللی عمومی استراتژی شرایط میانمار اسلامی علمای ایرانیان مدیران خواهیم کشورها ارتباط جمهوری تعامل دشواری هستیم مسایل منطقه تشریح گسترده فرودگاه