برگزیده ها
پابرجایی تحریم‌‌ها مانع جذب سرمایه‌گذار خارجی فرودگاه‌ها پس از توافق هسته‌ای شده است

مازندمجلس: مسئول روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت این سازمان برای توسعه زیرساخت‌های هوایی خود از ژانویه 2016 یعنی زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون نتوانسته‌ است هیچی توافقی را با شرکت‌های خارجی منعقد کند.

مازندمجلس:به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، خبرگزاری ترند به نقل از یک مقام ایرانی نوشت سازمان فرودگاهی ایران برای توسعه زیرساخت‌های هوایی خود از ژانویه 2016 یعنی زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون نتوانسته‌ است هیچ توافقی را با شرکت‌های خارجی منعقد کند.

یدالله آقایی صائم، مسئول روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سوال که چه توافق‌هایی با سرمایه‌گذاران خارجی منعقد شده است، به خبرگزاری ترند گفت تنها مذاکرات برگزار شده است و پاسخش به این پرسش منفی بود.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسئول تضمین امنیت فعالیت‌ها، مدیریت، تعمیر و توسعه فرودگاه‌ها، سیستم‌های ناوبری هوایی و مدیریت ترافیک هوایی در ایران است.

به همین دلیل این مقام ایرانی معتقد است که این کشور به جذب سرمایه گذاری برای برطرف کردن محدوده گسترده‌ای از نگرانی‌ها نظیر احداث فرودگاه‌ها و پایانه‌های جدید و توسعه سیستم‌های کنترل ترافیک هواییش نیازمند است.

سیستم هوایی ایران تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت که قرار بود با اجرای توافق هسته‌ای پایان یابد. با این حال، یک سری از تحریم‌های آمریکا هنوز پابرجاست که مانع از انجام تراکنش‌ها با ایران به دلار می‌شود و تحریم‌های جدید آمریکا و همچنین تحریم‌های پس از اجرای توافق هسته‌ای، شرکت‌های خارجی را از نزدیک شدن به ایران باز می دارند.

در حال حاضر، ایران در نظر دارد تا فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، تبریز، مشهد، اصفهان، کرمان و شیراز را بیشتر از طریق سرمایه‌گذاری خارجی توسعه دهد. برای این منظور، به 3 میلیارد دلار نیاز است.

تعداد گردشگران خارجی که از ایران در سال مالی گذشته دیدار کرده‌اند، بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان می‌دهد ایران یکی از مقاصد مسافرتی برجسته در جهان بوده است.

در میان 20 سایت ثبت شده در فهرست جهانی هریتیج یونسکو،از ایران بارها به عنوان مقصد مسافرتی بسیار مورد بازدید قرار گرفته، نام برده شده است.

ایران در نظر دارد تا سال 2025 سالانه 20 میلیون گردشگر جذب کند و بخش گردشگری خود را به 30 میلیارد دلار توسعه دهد.

هوایی خارجی فرودگاه‌ها توسعه ناوبری هسته‌ای توافق تحریم‌های مسئول اجرای ترافیک میلیارد مسافرتی گذشته سیستم‌های آمریکا شرکت‌های روابط عمومی خبرگزاری ایرانی منعقد مدیریت