برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازدید از سایت نظامی مطابق با برجام گفت: دولت جدید آمریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته است.

مازندمجلس: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوردر واکنش به اظهارات دولت آمریکا مبنی بر اینکه تفاوتی میان بازدید از سایت های هسته ای و نظامی نیست، گفت: به نظر من در برجام همه چیز روشن هست و همه مراحل طی شده است.
وی تاکید کرد: دولت جدید آمریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته و از همکاری میان ایران و آژانس در این سه چهار سال گذشته مطلع نیست لذا حرف های عجیبی می زند.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: البته حرف های عجیب ترامپ فقط هم در مورد ایران نیست و حتی در مورد خود آمریکا هم حرف های عجیب می زند.
بر اساس این گزارش، به دنبال اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه در برجام تفاوتی میان بازدید از سایت هسته ای و نظامی قائل نشده است، آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم روز پنجشنبه این ادعا را تائید کرد.
آمریکایی ها قصد دارند موضوعات غیرهسته ای را وارد موضوعات هسته ای کنند تا بتوانند فوائد برجام را برای ایران به حداقل برسانند. امروز آمریکایی ها خیالشان راحت است که ایران به تعهدات اولیه خود پایبند بوده و از سوی دیگر راستی آزمایی انجام  می گیرد. بر اساس همین راستی آزمایی تاکنون ۸ بار آمانو و به دنبال آن ۳ بار ترامپ مجبور شده است پایبندی ایران به برجام را تائید کند و دستور به تعلیق تحریم ها دهد؛ اما به موازات آن کنگره آمریکا تحریم ها جدیدی به بهانه حقوق بشری و فعالیت های موشکی علیه ایران اعمال می کند  و به دنبال  گسترش تحریم ها به منظور بازگشت ایران به سال ۹۱ یعنی قبل از برجام است.
در کنار سیاست های تحریمی،  آمریکا همچنین با طرح موضوعات و درخواست‌هایی غیرمعقول مانند بازدید از مراکز نظامی تلاش می‌کند تا ایران را با فشار به سمتی سوق دهد که از برجام خارج شود. همچنانکه بالاخره مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز در تائید اظهارات نیکی هیلی مدعی شد که در برجام فرقی میان بازرسی از سایت های هسته ای با دیگر سایت ها نیست
برجام آمریکا تحریم دنبال تائید نظامی موضوعات آژانس اظهارات بازدید آمریکایی راستی جمهور آزمایی اینکه انرژی گزارش واکنش ترامپ تفاوتی آمانو