برگزیده ها
امکان برگشت به کار کارگران سیمان مسجدسلیمان باپرداخت حداقل یک ماه حقوق

مازندمجلس: اهواز - ایرنا - معاون روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در صورتی که کارفرما حداقل یک یا 2 ماه از حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند امکان بازگرداندن کارگران بر سرکار خواهد بود.

مازندمجلس: احمد شجیراتی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شورای تامین و اداره کار خوزستان به دنبال حل مشکل این کارخانه و کارگران آن هستند.
وی افزود: از اردیبهشت امسال حقوق و مزایای کارگران این کارخانه پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه 445 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند اظهار کرد: نزدیک به 2 ماه است که این کارخانه تعطیل شده و کارگران به دلیل معوقات حقوق و مزایای خود حاضر به کار کردن نیستند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه از هفته پیش سرویس رفت و آمد کارگران به کارخانه لغو شده گفت: پیش از این کارگران به کارخانه می رفتند اما کار نمی کردند.
شجیراتی ادامه داد: این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و اداره کار می تواند بر نحوه فعالیت آن نظارت داشته باشد اما امکان نظارت بر حساب و کتاب این کارخانه را ندارد.
وی بیان کرد: کارگران این کارخانه به طبقه بندی کردن مشاغل این شرکت و پرداخت نشدن بیمه خود به اداره کار شکایت کرده اند و شکایتی مبنی بر پرداخت نکردن حقوق و مزایای خود نداشته اند چون شکایت مبنی بر پرداخت نشدن حقوق و مزایا به اجرای احکام دادگستری ارجاع داده می شود و باعث فروش اموال و وسایل کارخانه می شود.
شجیراتی گفت: به گفته کارفرما ، کارگران اجازه فروش مواد اولیه سیمان را که در کارخانه انبار شده نمی دهند تا امکان پرداخت معوقات فراهم شود.
کارخانه سیمان مسجد سلیمان (کارون) در شرایط عادی روزانه سه هزار تن سیمان تولید می کرد.
کارگران این کارخانه به دلیل چهار ماه معوقه حقوق و مزایا و بیمه در هفته گذشته سه بار تجمع کردند و خواستار حل مشکل خود شدند.
در خوزستان سه کارخانه سیمان وجود دارد.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

اقتصاد

كارگران

سيمان كارون

مسجد سليمان

کارخانه کارگران پرداخت سیمان اداره امکان مزایای خوزستان شجیراتی مزایا کارخانه سیمان شکایت معوقات اینکه نظارت