برگزیده ها
پیشبرد اقتصاد اسلامی در گرو گسترش همکاری های نخبگان در عرصه بین المللی است

مازندمجلس: کوالالامپور-ایرنا- مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب و رئیس مجمع کارآفرینان ایران روز دوشنبه در هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در کوالالامپور پایتخت مالزی، گفت: پیشبرد یک اقتصاد با تفکر ناب اسلامی، در گرو گسترش روابط اقتصادی، همکاری های اجتماعی و فرهنگی، گردشگری، ارج نهادن به بخش خصوصی و همکاری نخبگان در سطح بین المللی است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام (2017) ازامروز دوشنبه در محل مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور پایتخت مالزی با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.
'محمدرضا دیانی' مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب و رئیس مجمع کارآفرینان ایران در سخنانی در این نشست با اشاره به پیش شرط پیشبرد یک اقتصاد با تفکر ناب اسلامی و بحران های قرن در جهان، گفت: بحران های آغاز قرن بیست و یکم نشان می دهند که بهره مندی های اقتصادی، به تنهایی برای تامین زندگی بهتر مردم کافی نیست و باید الگویی اخلاقی در پشت آن قرار داشته باشد.
وی که یک کارآفرین و بنیانگذار مجمع کارآفرینی در ایران است بر تعامل سازنده و بنیادین با کارآفرینان در داخل کشورها تاکیدکرد.
نماینده ایران در این کنفرانس با تاکید بر ارتقای فرهنگ های سازنده مانند کارآفرینی با تاکید بر اینکه راه آینده، از اقتصاد مبتنی بر فرهنگ و اخلاق اسلامی می گذرد، پیشنهاد کرد: همه متحد شویم و در مقابلِ اقتصادهایی با الگوهای مبتنی بر سودآوری مالی صرف، بایستیم و جهانی شدن را در تحقق اخلاق جهانی تجلی دهیم .
دیانی با اشاره به این نکته که تنها از طریقِ تعامل، همکاری، همفکری، فهمِ متقابل و ر شدِ فنآوریِ صنعتی و اقتصادی می توان برای جامعه ای که با حمایت آن ها رشد کرده ایم و در قبال آن مسئولیم، زندگی بهتری فراهم کرد، از فعالان اقتصادی جهان اسلام دعوت کرد با حضور در ایران، زمینه های وسیع سرمایه گذاری و همکاری مشترک اقتصادی را از نزدیک مشاهده کنند.
رئیس مجمع کارآفرینان ایران همچنین گفت: جهان اسلام، جهانی با ظرفیت عظیم فکری و قابلیت های فراوان است. استفاده از این ظرفیت نیازمند همت والای کارآفرینانی است که با خرد و ایمان مسیر رشد آن را شکل می دهند. ما با اعتماد به همین ظرفیت در 40 سال گذشته، تفکر ناب اقتصاد ایرانی-اسلامی را گسترش داده و در ثروت آفرینی برای رشد و تعالی مادی و معنوی، ابعاد جدیدی را ترسیم کرده ایم؛ دستیابی به دانش و فناوری ارزش آفرین، پیشران این مسیر خواهد بود که تعاملات جهانی نیز باید بر این اساس صورت گیرد.
وی تاکید کرد: کارآفرینان جهان اسلام باید باور کنند که با چنین دیدگاهی می توانند الگویی نوین برای اقتصاد جهان باشند و ابعاد اجتماعی جدیدی را توسعه دهند.
وی، کارآفرینی را از جمله حوزه هایی دانست که می تواند زندگی و کار بشریت را متحول کند و گفت که این یکی از نقاط مطلوب برای تمرکز و سرمایه گذاری است.
دیانی افزود: در صورت موفقیت کارآفرینان، نوآوری و توسعه ایده های آن ها می تواند استانداردهای زندگی را برای همیشه تغییر دهد. به عبارت دیگر، علاوه بر ایجاد ثروت های جدید در جامعه توسط سرمایه گذاری های منطبق با فرهنگ کارآفرینی، زمینه ایجاد اشتغال و رشد یک جامعه فراهم می شود.
وی درعین حال با تاکید بر اقتصاد اسلامی، گفت: مردم، در کنارِ اقتصاد؛ فرهنگ و معنویت و اخلاق هم می خواهند. اقتصاد، بدون مرزهای اخلاقی، به تخریب محیط سالم زیست بشر می انجامد و به جای افزایش رضایتمندی، به مسابقه حرص آلود مصرف و نابودی منابعِ بین نسلی انسان ها منجر می شود.
این کنفرانس از 8 سال گذشته با همکاری مالی و سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور برگزار می شود.
هر ساله تعداد زیادی از نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی از کشورهای جهان اسلام در این همایش گردهم می‌آیند و در مورد مدل ‌های موفق اقتصادی و راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری بحث و رایزنی می کنند.
امروز همچنین نشست سرمایه گذاری و زیرساخت های جهان اسلام در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور برگزار شد که در بخش نخست این کنفرانس مریم سلطانی، مدیر عامل گروه صنعتی سورنا از ایران در بخشی تحت عنوان 'سرمایه گذاری در توسعه پایدار منجر به رشد سرمایه گذاری می شود'، به ارائه سخنرانی پرداخت.
در بخش دیگری از این کنفرانس 'فرشید گلزاده' عضو شورا و مدیر عامل فروشگاه زنجیره ای رفاه در بخش 'پروژه زیرساخت های آینده: زیرساخت های جهان اسلام در 2030' دیدگاه های خود را مطرح کرد.
'فرزاد حجازی' استاد ایرانی دانشگاه پوترا مالزی دیگر سخنران ایرانی بود که در نشست عصر این کنفرانس پیرامون توسعه فناوری و علم در کشورهای اسلامی به ارائه دیدگاه های خود پرداخت.
'مجید زنگویی' معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی دیگر سخنران ایرانی کنفرانس سرمایه گذاری و زیرساخت های جهان اسلام در مالزی بود.
آیین گشایش رسمی هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام فردا سه شنبه با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی برگزار می شود که در آن جوایز ویژه نخبگان اقتصاد جهان اسلام به 10 شخصیت تاثیرگذار اهدا می شود.
آساق ** مریم شفیعی**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سياسي

مجمع كار آفرينان ايران

كارآفرينان

مالزي ايران

اسلام گذاری سرمایه اسلامی اقتصاد کنفرانس اقتصادی جهانی کارآفرینان توسعه مالزی همکاری کارآفرینی زندگی زیرساخت ایرانی فرهنگ تاکید تجارت اخلاق برگزار جامعه ظرفیت فناوری کشورهای نخبگان کوالالامپور دیانی افزایش ایجاد تواند جدیدی ايران سخنران ابعاد پوترا پیشبرد پرداخت دیدگاه ارائه زمینه سازنده هشتمین تعامل اخلاقی بحران الگویی آینده مبتنی همچنین گذشته اشاره فعالان صنعتی فراهم گسترش