برگزیده ها
نمایشگاه‌های استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است
مازندمجلس: نمایشگاه‌های استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان، ضمن اشاره به روند تولید کتاب در سال گذشته گفت: در سال 95 حدود 85 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که از این تعداد 75 درصد در تهران و 25 درصد نیز متعلق به دیگر استان‌ها است.

سلگی درباره سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید تمرکززدایی در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز این موضوع در حوزه کتاب باشد.

وی با اشاره به روند تولید کتاب در کشور افزود: روند تولید کتاب در کشور نسبتاً مطلوب است و ما نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بهتری داریم اما شمارگان کتاب در کشور ما سیر نزولی دارد. در سه سال گذشته سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنوع عرضه کتاب و ایجاد ویترین برای کتاب است تا بتوانیم از سیر نزولی شمارگان کتاب در کشور بکاهیم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی طرح حمایت از کتابفروشی‌‌ها نیز دنبال می‌‌شود و برای رونق بخشیدن به کار کتابفروشی‌ها بن‌های توزیع شده در نمایشگاه کتاب لرستان در 9 کتابفروشی منتخب سطح شهر نیز تا دو هفته بعد از برگزاری نمایشگاه اعتبار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با ارائه این بن‌ها کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

در این آئین از فعالان فرهنگی استان تقدیر شد و همچنین سیدموسی، خادمی، استاندار جدید لرستان فعالیت خود را در این استان با حضور در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب آغاز  کرد.

یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان از 29 شهریور تا 4 مهر‌ماه در محل مصلی الغدیر خرم‌آباد میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.
فرهنگی ارشاد اسلامی نمایشگاه فرهنگ وزارت نمایشگاه‌های لرستان برگزاری تولید استان گذشته نزولی شمارگان سیاست‌های استان‌ها افتتاح زمینه‌ساز استانی تمرکززدایی سرپرست یازدهمین معاونت اشاره