برگزیده ها
اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان اولویت دولت در این حوزه است

مازندمجلس: زاهدان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سیستان و بلوچستان به واسطه داشتن ظرفیت های بکر معدنی از اولویت های نخست دولت در بخش اکتشاف است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در جشنواره هامین(جشن برداشت خرما) که در قلعه تاریخی سب شهرستان سیب و سوران واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: این استان از نظر معادن یکی از استانهای غنی کشور است.
وی بیان کرد: کار اکتشاف در سیستان و بلوچستان و سراوان با تمام توان ادامه دارد و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: کار اکتشاف در بیش از 15 هزار کیلومتر مربع از معادن شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان در سال 93 انجام شده است.
وی ادامه داد: سراوان از منطقه های غنی و دارای معادن فراوانی است که می توان به وجود مس، سنگ آهن، کرومیت و طلا در این شهرستان اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما به عنوان سازمان ایمیدرو وظیفه داریم تا با مشارکت بخش خصوصی هماهنگی های لازم را برای ساخت کارخانه در بخش معدن انجام دهیم.
کرباسیان اظهار داشت: به همت استاندار سیستان و بلوچستان بخش خصوصی در این استان فعال شده است و ما وظیفه داریم از این سرمایه گذاران حمایت ویژه ای داشته باشیم.
وی بیان کرد: صنعت و معدن نماد اقتصاد مقاومتی است و در دنیا از جمله کشورهای برتر معدنی هستیم.
وی ادامه داد: دولت با فعال کردن بخش معدن و شکوفایی اقتصاد کشور در تلاش است تا به نفت متکی نباشیم.
وی تصریح کرد: ایران ظرفیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد.
به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در جشنواره هامین و نشست شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ به شهرستان سیب و سوران در جنوب شرق این استان سفر کرد.
شهرستان سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
7336**7308/1772
**خبرنگار: احسان بختیاری **انتشار: مجید ملازاده

اقتصاد

صنعت و معدن

جشنواره هامين

معادن سيستان و بلوچستان

بلوچستان سیستان معادن شهرستان استان اقتصاد سراوان اکتشاف ادامه معاون جشنواره کرباسیان تجارت مقاومتی سرمایه وظیفه داریم خصوصی اظهار ایرنا گزارش چهارشنبه هامین سوران تصریح