برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - رئیس جمهور گفت: حقوق بشر و حقوق شهروندی، در کنار اسلامخواهی و عدالت جویی، از مهم ترین خواسته های مردم ایران در طول بیش از یکصد و پنجاه سال گذشته و به ویژه در انقلاب اسلامی سال 1357 بوده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مایلم در آغاز سخنم انتخاب ریاست مجمع و همچنین دبیر کلّی جناب آقای گوتِرِش را، تبریک بگویم و برای ایشان در انجام مأموریت سنگینی که برعهده گرفته اند، آرزوی موفقیت نمایم. 

وی افزودک چهار ماه پیش در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیش از 41 میلیون ایرانی یعنی 73 درصد واجدان شرایط، با حضور خود در پای صندوق‌های رای، یک بار دیگر به برنامه اینجانب برای اعتدال، و احترام به «حقوق بشر و حقوق شهروندی» در سیاست داخلی، و اتخاذ خط مشی «تعامل سازنده» در سیاست خارجی و پیشرفت در مسیر تحول اقتصادی اطمینان کردند. این رای حاصل بلوغ سیاسی - اجتماعی در جامعه‌ای بود که تنها چهار دهه است حکومتی مردم‌سالار و آزاد را تجربه می کند.

روحانی تاکید کرد: این رای صرفاً انتخاب یک رئیس جمهور نبود، بلکه یک سرمایه‌گذاری بزرگ سیاسی، از سوی مردمی بود که بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌روند

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حقوق بشر و حقوق شهروندی، در کنار اسلامخواهی و عدالت جویی، از مهم ترین خواسته های مردم ایران در طول بیش از یکصد و پنجاه سال گذشته و به ویژه در انقلاب اسلامی سال 1357 بوده است. دولت من در دوره قبل، همزمان با پیشبرد مذاکرات هسته ای در عرصه خارجی، برای تدوین حقوق شهروندی در عرصه داخلی نیز تلاش نموده و «منشور حقوق شهروندی» را اعلام و برای اجرا ابلاغ نمود. تحقق این منشور در راستای خواسته های مردمی بود که 111 سال پیش، انقلاب مشروطیت و 39 سال پیش انقلاب اسلامی را، علیه رژیم های خودکامه و دیکتاتور، و به منظور دستیابی به حیثیت و کرامت والای انسانی و دستیابی به حقوق خود، رقم زدند.

این خبر در حال تکمیل است...

2929

شهروندی روحانی اسلامی انقلاب جمهوری خواسته مردمی دستیابی منشور جمهور داخلی تدوین ریاست سیاست خارجی سیاسی