برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس قوه قضائیه درباره تهدید آمریکا به خروج از برجام، گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی حتماً عکس‌العمل قاطع نشان می‌دهد، ما هم در شورای عالی امنیت ملی و هم مجلس و هم هیئت نظارت بر اجرای برجام پاسخ قاطعی به این موضوع خواهیم داد.

مازندمجلس: آیت‌الله آملی لاریجانی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر ترامپ اظهار داشت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد و متأسفانه این رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم به لحاظ روحی و روانی وضعیت طبیعی ندارد و ترامپ سخنان سخیفی را اظهار کرد.
آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: آمریکا بزرگ‌ترین جنایت‌ها را در همه دنیا مرتکب شده است، قضیه ویتنام و جنایت‌ها در عراق و افغانستان را کسی فراموش نکرده است و همراهی آمریکا با تروریست‌های منطقه را همه می‌دانند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با همه این فجایعی که آمریکا در دنیا مرتکب شده است، بازهم مدعی هستند آمریکا دوست همه است و نسبت به حقوق بشر مراعات می‌کند،  درحالی‌که سخیف‌تر از این سخنی را نمی‌توان گفت. 
وی تصریح کرد: ‌همه کشورها میزان دخالت و حمایت آمریکا از رژیم‌های مستبد و خودکامه را شناخته‌اند و ترامپ در عربستان حضور پیدا کرد و در رقص شمشیر آن‌ها حاضر شد؛ آن‌هم در کشوری که روی انتخابات را به خود ندیده است.
آملی لاریجانی تأکید کرد: آمریکا بزرگ‌ترین حامی استبداد و خودکامگی در منطقه و دنیاست اما بااین‌وجود جمهوری اسلامی را که بزرگ‌ترین دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در منطقه و جهان را داراست، متهم به استبداد و ضد حقوق بشر بودن می‌کنند.
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: بهتر است آمریکا و به‌ویژه ترامپ که خیلی تازه‌کار است و حرفه‌ای سخیفش همه‌جا پراکنده‌شده است به فکر تجدیدنظر راه و روش خود باشد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمریکا تهدید کرده که اقداماتی را برای خروج از برجام انجام می‌دهد و چه انتظاری از دولت و دستگاه‌های مسئول برای دفاع از حقوق جمهوری اسلامی وجود دارد، گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی حتماً عکس‌العمل قاطع نشان می‌دهد، ما هم در شورای عالی امنیت ملی و هم مجلس و هر نهادی که جنبه نظارتی دارد ازجمله هیئت نظارت بر برجام باید پاسخ قاطعی بدهیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان تصریح کرد: رهبری نظام راه را روشن کردند و به‌صراحت فرمودند که ما عکس‌العمل قاطع خواهیم داشت لذا معنا ندارد که جمهوری اسلامی که با یک معیار معقولی برجام را پذیرفته بخواهد در هر حالی در این قرارداد باقی بماند و آمریکا باید بفهمد اگر بنا باشد منافع جمهوری اسلامی را در این اقدام مشترک به خطر بیندازند مسلماً جمهوری اسلامی هم پاسخ قاطع و محکمی خواهد داد.
آمریکا جمهوری اسلامی لاریجانی ترامپ رهبری آیت‌الله برجام بزرگ‌ترین خبرگان منطقه می‌دهد درباره عکس‌العمل تصریح تأکید استبداد تجدیدنظر جنایت‌ها اظهار ندارد مرتکب