برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا، سخنان وی را جاهلانه و کینه‌توزانه توصیف کرد و گفت: این اظهارات نه‌تنها در شان سازمان ملل نبود، بلکه در تقابل با خواست امروز ملت‌ها برای مقابله با جنگ و تروریسم قرار داشت.

مازندمجلس:  خبرگزاری فرانسه با انتشار بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهوری کشورمان در نیویورک گزارش داد: رئیس‌جمهور روحانی روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه ایران به توافق هسته‌ای پایبند است، هشدار داد که دولت جدید آمریکا با پیمان‌شکنی و نقض تعهدات بین‌المللی خود را منزوی خواهد کرد.
وی که یک روز پس از حمله تند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به توافق هسته‌ای سخن می‌گفت، تاکید کرد که سرنوشت این توافق به دست دو یا سه کشور تعیین خواهد شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره سخنرانی حسن روحانی آورده است: رئیس جمهوری ایران سخنان دونالد ترامپ را جاهلانه، زشت و کینه‌توزانه توصیف کرد که مناسب سازمان ملل نبوده است.
وی همچنین گفت که واشنگتن با نقض تعهدات بین‌المللی‌اش تنها به اعتبار خود آسیب می‌زند و اعتماد ملت‌ها و دولت‌ها نسبت به هرگونه مذاکرات و تعهدات آینده خود را از دست می‌دهد.
خبرگزاری رویترز در گزارش خود بیشتر روی بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در ارتباط با توان موشکی ایران تاکید کرده و آورده است: رئیس‌جمهور حسن روحانی در سازمان ملل یادآور شد که ظرفیت‌های ایران، شامل موشک‌هایش تنها برای دفاع و حفظ ثبات و امنیت منطقه است.
وی در ادامه تاکید کرد که انتخاب استراتژیک ایران برای دستیابی به رشد پایدار و روزافزون تعامل جهانی است.
همچنین روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود نوشت: رئیس‌جمهور روحانی با تاختن به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارات وی در سازمان ملل را زشت و کینه‌توزانه خواند.
رئیس‌جمهور ایران علاوه بر این، تاکید کرد: توافق هسته‌ای به تمام جامعه بین‌الملل و نه فقط چند کشور متعلق است و ایران به هرگونه نقض توافق از سوی هر یک از طرف‌ها به شدت پاسخ خواهد داد.
روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارش خود به انتشار بخش‌های مربوط به پاسخ روحانی به اظهارات خصمانه ترامپ علیه کشورمان پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهوری ایران ترامپ را یک تازه‌وارد شرور به عرصه سیاست جهانی نامید.
رئیس‌جمهور ایران در ادامه گفت که این کشور خواهان یک جهان آرام و صلح‌آمیز است و اولین کشوری نخواهد بود که از توافق هسته‌ای خارج می‌شود اما به نقض توافق از سوی هر یک از طرف‌ها به درستی پاسخ خواهد داد.
همچنین رسانه‌های صهیونیستی، شامل روزنامه اورشلیم پست و تایمز آو اسرائیل، شبکه‌های خبری همچون بی‌بی‌سی، اسکای نیوز، فرانس ۲۴، فاکس نیوز و رسانه‌های متعدد دیگر در گزارش‌هایی مبسوط به انتشار سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل به ویژه اظهارات وی درباره موضع ترامپ در قبال توافق هسته‌ای پرداختند.
رئیس‌جمهور توافق روحانی گزارش ترامپ تاکید هسته‌ای کشورمان دونالد اظهارات روزنامه همچنین سخنرانی تعهدات آمریکا انتشار رسانه‌های سخنان ادامه جهانی تایمز طرف‌ها هرگونه بخش‌هایی خبرگزاری رئیس‌جمهوری درباره آورده کینه‌توزانه واشنگتن