برگزیده ها
نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی شهر نیر به بهره برداری رسید

مازندمجلس: نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی شهر نیر در استان یزد با حضور شماری از مسئولین استانی، با قدرت تولید سالانه 180 مگاوات ساعت برق به بهره برداری رسید.

مازندمجلس: نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی شهر نیر در استان یزد با حضور شماری از مسئولین استانی، با قدرت تولید سالانه 180 مگاوات ساعت برق به بهره برداری رسید.

به‌گزارش ایلنا، محمدرضا صحتی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی شهر نیر با اشاره به اینکه افزون بر 300 قرارداد فتوولتائیک در مجموع 1300 کیلووات در شرکت توزیع منعقد شده است، افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به 2500 کیلووات ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: تاکنون هشت نیروگاه به ظرفیت کل 300 کیلووات در استان یزد توسط بخش خصوصی احداث و به شبکه متصل شده است.

صحتی با بیان اینکه در مجموع کل استان 650 مگاوات درخواست نصب نیروگاه خورشیدی به ثبت رسیده است، متذکر شد: در حال حاضر شرکت توزیع بابت تولید هر کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های زیر 20 کیلووات 800 تومان و برای بالای 20 کیلووات 700 توامن به سرمایه گذاران پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: متوسط بهاء برق پرداخت شده از مشترکین یزدی 65 تومان است و این در حالی است که با نرخ مصوب پرداخت به سرمایه گذاران بخش خصوصی (800 تومان) هزینه اولیه به مدت چهار سال جبران شود.

صحتی با اشاره به تولید سالانه 180 مگاوات برق در نیروگاه یکصد کیلوواتی شهر نیر خاطرنشان کرد: صرفه جویی در افزون بر 48 هزار متر مکعب گاز، کاهش 515 هزار متر مکعب آلاینده، 126 هزار کیلوگرم دی اکسید کربن و صرفه جویی در 540 هزار لیتر آب را می‌توان به عنوان اثرات احداث یک نیروگاه 100 مگاواتی نام برد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، بهره مندی از نعمت پاک خورشید در تولید برق، با توجه به شرایط مطلوب استان را کار ارزشمند در کاهش گازهای گلخانه ای و آلاینده‌ها بیان کرد و گفت: رویکرد وزارت نیرو و دولت دوازدهم، حمایت و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور است.

نیروگاه کیلووات استان تولید کیلوواتی خورشیدی تومان مگاوات پرداخت توزیع احداث گذاران خصوصی سرمایه اینکه برداری سالانه اشاره افزون مجموع