برگزیده ها
تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت تعاون و بخش خصوصی است

مازندمجلس: قزوین-ایرنا-رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور در گرو تقویت و رشد تعاون و بخش خصوصی است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز پنجشنبه در اختتامیه جشنواره تعاونی های برتر استان قزوین افزود: باید از اقتصاد دولتی فاصله گرفته و کارها و امور را به دست مردم بسپاریم.
وی از بیکاری به عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی کشور نام برد و گفت: باید برای حل این مشکل عزم جدی داشته باشیم و با تقویت تعاون و بخش خصوصی در این راه قدم های جدی برداریم.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تا افق سال 1405 باید برای 15 میلیون جویای کار در کشور شغل ایجاد شود در حالی که در بهترین شرایط سالانه قادر به ایجاد 700 هزار شغل هستیم بنابراین باید با سرعت به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور پیش برویم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه بر تلاش برای ارتقای رتبه کشور در فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم شاهد رونق اشتغال و اقتصاد میهن خود خواهیم بود.
وی همچنین نظام بانکی کشور را نیازمند اصلاحات دانست و گفت: این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد تا بتوان برای فعالان تولید انگیزه بیشتری ایجاد کرد.
محمدی،کوچک سازی دولت را نیز یکی از راه های عبور از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: باید باور داشته باشیم که راه نجات اقتصاد کشور کاهش حجم دولت و افزایش فعالیت های تعاون و بخش خصوصی است.
وی در پایان با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از فعالان بخش تعاون،گفت: در برنامه ششم توسعه، مجلس به این موضوع توجه کرده است که از جمله آنها می توان به اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بخش تعاون اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، مهم ترین رکن در گسترش تعاونی ها را افزایش سطح فرهنگی دانست و گفت: باید فرهنگ کار تعاونی در استان و کشور را افزایش داد.
منوچهر حبیبی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی نیز آمادگی لازم برای کمک به بخش تعاون دارند و دولت نیز در برنامه های خود به خصوص در برنامه ششم توسعه بیشترین حمایت ها را برای این بخش درنظر گرفته است.
در ادامه این مراسم، مسعود بابایی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز بر لزوم حمایت بیشتر از تعاونی ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این بخش سهم تعیین شده خود را در اقتصاد کشور به دست بیاورد.
وی با بیان اینکه در حوزه تعاون می توان با سرمایه های کوچک کارهای بزرگ انجام داد، افزود: دولت در حال حاضر زمینه های لازم را برای فعالیت افراد علاقه مند در بخش تعاون فراهم کرده است.
در ادامه این مراسم از 16 تعاونی برتر استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
654 تعاونی در استان قزوین فعالیت دارند.
6104*3013
خبرنگار:ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی

کلیات

تقدیر تجلیل 16 تعاونی

سازمان تعاون

کار و رفاه اجتماعی

استان قزوین

تعاون قزوین تعاونی استان اقتصاد اقتصادی فعالیت ادامه افزایش برنامه توسعه حمایت ایجاد خصوصی افزود تقویت شورای بیشتر دارند مراسم تجلیل تقدیر اجتماعی محمدی اشاره تاکید عنوان نماینده دانست موضوع باشیم گرفته فعالان اسلامی