برگزیده ها

مازندمجلس: برخی از جوانان کُرد به‌نشانه قدردانی از حمایت تل‌آویو از همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، پرچم رژیم صهیونیستی را در اربیل در دست گرفته و به شادی پرداخته‌اند.

مازندمجلس: برخی جوانان کُرد، روز گذشته در تجمعی در اربیل، که برای اعلام حمایت‌شان از همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق برگزار شده بود، پرچم رژیم صهیونیستی را در دست گرفتند.
شمار دیگری از این شرکت‌کنندگان نیز در این مراسم پرچم آمریکا را با خود حمل می‌کردند.
گفتنی است که این برای نخستین بار نیست که کُردهای عراق پرچم رژیم صهیونیستی را با خود حمل می‌کنند بلکه این روند طی هفته گذشته بارها در خیابان‌های اقلیم کردستان تکرار شده است.
شهروندان در اقلیم کردستان در شمال عراق قرار است روز دوشنبه (سوم مهر) با شرکت در یک همه‌پرسی، نظر خود را نسبت به جدایی از عراق اعلام کنند. متولی این همه‌پرسی، دولت «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان و رئیس اقلیم کردستان عراق است.
این در حالی است که برخی دیگر از احزاب اصلی اقلیم با برگزاری آن در شرایط کنونی موافق نیستند. علاوه بر این، عراق و همچنین ترکیه و ایران نیز نسبت به برگزاری این همه‌پرسی هشدار داده‌اند. در حالی که بیشتر کشورهای غربی نیز مخالفت خود را با این همه‌پرسی جدایی اعلام کرده‌اند ولی رژیم صهیونیستی گفته است از تشکیل یک کشور کُرد و جدایی اقلیم کردستان از عراق حمایت می‌کند.
کردستان اقلیم همه‌پرسی صهیونیستی جدایی اعلام برگزاری خیابان‌های اربیل گذشته