برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- شهردار تهران گفت: صبح امروز ترافیک تهران نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشت.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،محمد علی نجفی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر که در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درراستای رصد ترافیک اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٧ برگزار شد، ضمن ابرازخرسندی از آغاز سال تحصیلی و فصل علم و اندیشه گفت: مهر امسال با شور حسینی همراه شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در کنار پلیس راهور با تمهیدات ترافیکی و خدمات رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی، تلاش کرده ترافیک مهرماه مدیریت شود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه تاکنون در هیچ یک از بزرگراه‌های پایتخت گره ترافیکی خاصی بوجود نیامده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مجموعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران اعم از اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی اقداماتی را برای کم کردن بار ترافیک و زمان سفر همزمان با بهار علم و دانش انجام داده اند، در توضیح بیشتر گفت: تعدادی سرویس مدرسه در منطقه ۴ در نظر گرفته شده و همچنین میادین پرترافیک از طریق اتوبوسرانی و تاکسی‌های تهران تجهیز شده اند. در عین حال مترو نیز طبق روال برنامه خدمات رسانی اش را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به شناور شدن ساعات کار از سوی دولت گفت: کاهش ۱۰ درصدی ترافیک مسیر‌های غرب به شرق تهران نشان می‌دهد این اقدام تصمیم درست و تاثیرگذاری بوده است.

نجفی با اشاره به حضور فعال عوامل راهور در سطح شهر تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی پلیس راهور تمامی تصادفات و خرابی خودرو‌ها در سطح معابر در کمتر از ۵ رقیقه رفع شده است و امیدواریم با سلسله اقدامات صورت گرفته ترافیک منظمی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به کاهش ترافیک پایتخت نسبت به نخستین روز سال تحصیلی گذشته نیز گفت: از شهروندان تشکر می‌کنم که با مدیریت زمان سفر خود تعادلی در ترافیک تهران برقرار کرده اند. این درحالی است که با آغاز سال تحصیلی ۱۶ درصد به سفر‌های تهران افزوده می‌شود که باید مدیریت شود.

شهردار پایتخت در پایان تاکید کرد: حداقل تا ۲ هفته نخست رصد و کنترل توسط تیم مذکور به صورت منظم صورت خواهد گرفت.به نظر می رسد براساس رصدهای انجام شده ترافیک اول مهر تهران نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش داشته است. 

 

ترافیک تهران تحصیلی گرفته اشاره پایتخت راهور مدیریت اقدامات تصریح می‌دهد برنامه اتوبوسرانی شهردار رسانی همزمان مهرماه شهرداری تصمیم اینکه ترافیکی ناوگان درصدی خدمات عمومی