برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- آیین بازگشایی مدارس موسسه راهیان کوثر تهران صبح امروز با حضور مدیران، معلمان، اولیاء و جمع کثیری از دانش آموزان این مدارس برگزار شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمانی نخستین روز سال تحصیلی 96-97 با ایام عزاداری محرم و هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای تدارک یک برنامه متفاوت و به یادماندنی در اختیار برگزار کنندگان آیین بازگشایی مدارس راهیان کوثر قرار داد و دانش آموزان با فریادهای یا حسین (ع) سال تحصیلی را آغاز کردند. 

در این مراسم همچنین از دانش آموزارن برتر مدارس راهیان کوثر در زمینه های گوناگون علمی، معرفتی و ورزشی تقدیر به عمل آمد.

ابراهیم عزیزی: اخلاق منهای علم، جهالت و علم منهای اخلاق حماقت است

مدیر عامل موسسه راهیان کوثر تهران طی سخنانی ضمن گرامی داشت ایام سوگواری سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس، گفت: وقوف و اشراف کافی بر جایگاه انسان در جهان آفرینش، زیربنای اصلی و سرنوشت ساز برای سامان دادن به یک نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و نونهالان، آینده سازان اصلی انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم از انسان به عنوان اشرف مخلوقات و جانشین خود روی زمین نام برده است. در توصیف عظمت جایگاه انسان همین بس که پروردگار تعالی دستور سجده به انسان را صادر کرده است.

 مدیر عامل موسسه راهیان کوثر تهران، در توضیح علت جایگاه رفیع انسان نزد پروردگار و کرامت عظیم آن در قیاس با سایر مخلوقات، افزود: کرامت عظیم انسان از دو عامل نشات می گیرد. نخست اینکه نفخه الهی به عنوان روح در کالبد انسان دمیده شده و عامل دیگر اینکه انسان باذن خداوند قادر به بهره برداری از عطیه عقل است. همین دو عامل باعث می شود که خداوند از فرشتگان بخواهد بر انسان سجده کنند.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه در شریعت اسلام، انسان مجموعه ای از استعدادهای بالقوه در نظر گرفته می شود که برای به فعلیت درآمدن استعدادهایش باید تخت تربیت قرار بگیرد، اظهارکرد: از نظر ما فلسفه نهایی تعلیم و تربیت چیزی جز رسیدن به کمال و دستیابی به حقیقت نیست.

وی اضافه کرد: اهمیت مساله تعلیم و تربیت ناشی از نقش آن در به فعلیت رساندن استعدادهای انسانی است و ما در مدارس راهیان کوثر کوشیده ایم که حقیقت جویی و نیل به رستگاری را مبنای اصلی تعلیم و تربیت قرار دهیم.

مدیر عامل موسسه راهیان کوثر تهران، رسیدن به رستگاری را در گروه تعلیم و تزکیه هم زمان دانست و گفت: شریعت اسلام رشد عقلانی و رشد اخلاقی به صورت توامان از انسان طلب می کند. در دیدگاه اسلام کسب اخلاق منهای علم، جهالت و کسب علم منهای اخلاق حماقت است.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه در تعلیم و تربیت باید جسم و روان و حیات دنیوی و اخروی به صورت توامان مورد عنایت قرار بگیرد، تصریح کرد: در مدارس راهیان کوثر دانش آموزان بر اساس سه رکن ارتقاء علمی، ارتقاء معرفتی و کسب مهارت استعدادهای درونی شان را به شکوفایی می رسانند. 

وی افزود: از یک دانش آموز مومن و متعهد، ضعف و ناتوانی علمی به هیچ وجه پذیرفته نیست و در عین حال رشد علمی بدون کسب معرفت و بصیرت، خود یک نقصان به حساب می آید. درعین حال دانش آموز عالم و با اخلاقی که از مهارت کافی برخوردار نباشد، در جامعه نمی تواند نقش مفیدی ایفا کند.

مدیر عامل موسسه راهیان کوثر، با تاکید بر اهمیت پیوند کادر مدرسه، دانش آموزان و خانواده ها، خاطرنشان کرد: خانواده ها نباید تصور کنند که صرفا باید دانش آموزشان را ابتدای سال تحصیلی به مدرسه بسپارند تا آنچه را که می خواهند در پایان سال تحویل بگیرند. خانواده ها باید پیوند ناگسستنی با مدیران، دبیرا و کادر مدرسه داشته باشند.

دکتر زاهدی: اجرای سند تحول بنیادین، پاسخ قاطع به خباثت های دشمنان است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آیین بازگشایی مدارس راهیان کوثر، با بیان اینکه دفاع مقدس کلاس درس مجاهدت، ایثارگری، ولایت مداری و بصیرت بود، گفت: تقارن بازگشایی مدارس با دهه محرم و هفته دفاع مقدس اتفاقی نادر است و پیام مقاومت و ایستادگی را برای فرهنگیان ما به همراه دارد. 

دکتر محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه اگر نسل آینده زیر خیمه ولایت باشد، آینده روشن امت اسلامی تضمین خواهد شد، گفت: صهیونیست ها و جریانات استکباری به دنبال رخنه فرهنگی با استفاده از فضای مجازی هستند و همین مساله رسالت فرهنگیان ما را افزون کرده است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نهایت دقت، بصیرت، کار کارشناسی و ظرافت تدوین شده و این سند راهکارهای مبارزه با نفوذ و رخنه فرهنگی دشمنان را به خوبی پیش بینی کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دشمن به دنبال دور کردن نسل جوان از هویت دینی و ملی است، گفت: در مقابل خباثت های دشمنان باید هویت اصیل جریان ولایتمدار در مدارس تقویت شود.

دکتر زاهدی افزود: هدف دشمن از فرهنگ زدایی و هویت زدایی، جاانداختن باورهای التقاطی و وارداتی و تضعیف آرمان های دینی است. در این شرایط معلمان و فرهنگیان باید هویت عظیم انسانی و روح خودباوری را در دانش آموزان تقویت کنند. در این فضا اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پاسخ قاطعی به خباثت ورزی دشمنان نظام است.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت ایجابی و مثبت در فضای مجازی به جای هراس از آن، اظهار کرد: کتب درسی باید مطابق نیازهای نسل جدید دانش آموزان متحول شود و به جای تاکید بر محفوظات قدرت خلاقیت و مهارت های دانش آموزان تقویت شود.

وزیر اسبق علوم، با بیان اینکه بکارگیری رویکردهای جدید در آموزش و پرورش کاملا ضروری و حیاتی است، خاطرنشان کرد: نباید دانش آموزان را در یک کلاس درس کوچک محدود کنیم و از معلم انتظار معجزه داشته باشیم. بسیاری از کلاس های درسی باید در مساجد، میادین ورزشی و محیط های اجتماعی و اداری مرتبط تشکیل شود تا زمینه فراگیری در دانش آموزان تقویت شود.

 

انسان راهیان آموزان اینکه مدارس تعلیم تربیت آموزش موسسه تاکید بازگشایی اخلاق منهای دشمنان تقویت پرورش فرهنگیان اهمیت استعدادهای مهارت خباثت مدرسه خانواده زاهدی بنیادین بصیرت افزود اسلام جایگاه آینده عزیزی ابراهیم تحصیلی اسلامی تهران خاطرنشان خداوند کمیسیون زمینه معرفتی ورزشی اجرای کرامت ولایت پروردگار برگزار زدایی جامعه مجازی دنبال فرهنگی عنوان جهالت رستگاری اخلاقی انسانی مساله بگیرد حقیقت توامان ارتقاء حماقت فعلیت پیوند مخلوقات شریعت نباید