برگزیده ها
سیگنال مثبت در کاهش مصرف مواد مخدر در مازندران/ متادون درمانی ۱۰۰درصد تحت پوشش بیمه سلامت است

اختصاصی مازندمجلس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به کاهش میزان مصرف مواد مخدر در مازندران و شیفت مصرف به متادون درمانی از سیگنال مثبت در موضوع کاهش سوء مصرف در مازندران خبر داد

اختصاصی مازندمجلس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به کاهش میزان مصرف مواد مخدر در مازندران و شیفت مصرف به متادون درمانی از سیگنال مثبت در موضوع کاهش سوء مصرف در مازندران خبر داد.

علی اصغر میرزایی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از برگزاری همایش منطقه ای گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر مازندران با حضور سازمان های مردم نهاد برگزیده استان های مازندران، تهران،البرز، قم، قزوین، گلستان و سمنان در روزهای چهارم و پنجم آذر ماه امسال در ساری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای همایش، اعتیاد و ابعاد اجتماعی _فرهنگی،  مبانی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد  مخدر، آسیب شناسی فرهنگی کار داوطلبانه و آسیب شناسی فعالیت سمن ها در جامعه ایران را به عنوان  محورهای این همایش برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد،  پیشگیری اجتماع محور در کاهش اعتیاد و مولفه های شکل گیری حساسیت اجتماعی در حوزه اعتیاد را  از دیگر محور های  همایش گفتمان سازی اجتماعی مبارزه عنوان کرد و افزود:  فراخوان مقاله  همایش یاد شده و  مهلت ارسال مقالات  ۱۹آبان ماه سال جاری در نظر گرفته شد؛ دبیرخانه بعد از جمع آوری مقالات و داوری  آثار برگزیده را ۲۷آبانماه  اعلام می کند.

میرزایی، خاطرنشان کرد: کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد مازندران با کمک سمن سطح یک استان بنیاد فردای بهتر همایش منطقه ای گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را برگزار می کند.

وی در بخش دیگری درباره اثرات اقداماتی که در استان درخصوص امر مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن انجام می گیرد را مطلوب و رضایت بخش دانست و گفت: با مدیریت و حمایت دستگاه های متولی و اقدامات امنیتی و انتظامی رتبه مازندران در بحث شیوع شناسی نسبت به شیوع شناسی سال 90بهبود داشته است.

میرزایی با بیان اینکه بر طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با مواد مخدر و تفاهم با بهزیستی کشور مدیریت مرکز دولتی ماده ۱۶ با بهزیستی واگذار شد، ادامه داد: در اعتبارات تخصیصی به مرکز ماده ۱۶ ساری (ویژه آقایان) بخشی از هزینه های مربوط به مراکز نگهداری بانوان  معتاد کارتن خواب است که بایستی به این بخش اختصاص یابد.

 

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به آمار کاهش مصرف مواد مخدر در استان، گفت؛ ۵۱هزار و ۶۰۰نفر در مازندران در پوشش متادون درمانی هستند که این کاهش مصرف و شیفت آن به سمت مصرف متادون و حمایت ۱۰۰درصدی بیمه سلامت در تامین متادون ، سیگنال مثبتی در حوزه کاهش سوء مصرف انواع مواد مخدر است.

میرزایی اضافه کرد: تخصیص ۸۰میلیارد تومان برای بیمه سلامت متادون درمانی  از سوی دولت برای اولین بار اتفاق افتاد که کار بزرگی است.

سیگنال مثبت در کاهش مصرف مواد مخدر در مازندران/ متادون درمانی ۱۰۰درصد تحت پوشش بیمه سلامت است