برگزیده ها
تصمیمات مخرب دولت عامل بی‌اعتمادی بخش خصوصی واقعی شد

مازندمجلس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به از بین رفتن اعتماد بین بخش خصوصی و دولت گفت: تصمیمات دولت‌ها عامل ایجاد این بی‌اعتمادی شده و دولت سعی در جبران این بی‌اعتمادی نکرده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع، اعتمادسازی بین بخش خصوصی و دولتی است. تمام سوابق تاریخی، تصمیمات دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیمات محرک و مهلک دولت و بی‌تفاوتی‌ دولت‌ها در جبران آنها با خدشه روبرو شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای برنامه خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و حجم تصمیمات دولت‌ها در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب وقوع این بی‌اعتمادی شده است.

رئیس اتاق ایران افزود: دولت در زمان بحران اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی به سمت بخش خصوصی چرخش داشت، ولی در زمانی که درآمدهای نفتی بالا بود، بخش خصوصی جایگاهی نداشت.

شافعی تصریح کرد: امروز بسیاری از مفاهیم در کشور از قبیل تولید، صادرات، قانون، بانک مرکزی، بخش خصوصی و ... به کرات استفاده و مطرح می‌شود، اما بیشتر جنبه تیشرفاتی مخصوصاً در سال‌های گذشته داشته است و دولت عملاً اعتقادی به این مفاهیم آن‌گونه که در دیگر کشورها رایج است، ندارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی درباره بحران بیکاری اظهار داشت: اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت. ‌علت اصلی مشکلات در این حوزه، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

شافعی گفت: اشتغال پایدار وابستگی به سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی دارد و با بخشنامه عملی نمی‌شود.

رئیس اتاق ایران تأکید کرد: تنها راه برون‌رفت دولت از وضعیت فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی به دولت را هم باید فراهم کند، چرا که دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است مسعود نیلی، دستیار ویژه رئیس جمهور میهمان ویژه نشست امروز هیات نمایندگان اتاق ایران باشد.

خصوصی تصمیمات درآمدهای اعتماد بحران شافعی گذشته واقعی بی‌اعتمادی امروز بیکاری مشکلات مفاهیم سال‌های نمایندگان بازرگانی گزارش دولت‌ها خبرنگار