برگزیده ها
خدری: مهلت ۳ ماه رییس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم، نادرست است/ مطهری: عدم معرفی وزیر در زمان مقرر تخلف محسوب می‌شود

مازندمجلس: نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس تاکید کرد که رعایت نکردن این زمان قانونی برای معرفی وزیر علوم یک تخلف بوده و ما به رییس‌جمهوری اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر علوم را معرفی کند.

مازندمجلس: نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس تاکید کرد که رعایت نکردن این زمان قانونی برای معرفی وزیر علوم یک تخلف بوده و ما به رییس‌جمهوری اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر علوم را معرفی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالحمید خدری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در زمان رای اعتماد ما به موضوع نقض آیین‌نامه به دلیل معرفی نکردن وزیر علوم اشاره کردیم که در آن زمان آقای لاریجانی به استناد تبصره ۲ ماده ۲۰۶ آن را نپذیرفت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس خاطرنشان کرد: این‌که رییس‌جمهوری، ۳ ماه برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم زمان دارد، امر نادرستی است که لازم است این موضوع اصلاح شود.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر گفت: رئیس جمهور در شب معرفی کابینه پیشنهادی، با انصراف وزیر پیشنهادی علوم مواجه شد، در واقع دولت و رییس‌جمهور در برابر عمل انجام شده قرار گرفتند و نتوانست آن زمان وزیر علوم را معرفی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: براساس صراحت آیین‌‎نامه، رییس‌جمهوری موظف به معرفی کابینه ظرف ۲ هفته است که با توجه به این استعفاء و استثناء، لازم بود رییس‌جمهور ظرف ۲ هفته وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند که مصادف با تعطیلات مجلس شد.

وی ادامه داد: بنابراین استناد به ماده قانونی که رییس‌جمهوری برای معرفی وزیر علوم ۳ ماه مهلت دارد، درست نیست؛ چرا که این ماده برای زمانی است که وزیر توسط رییس‌جمهوری عزل شده یا با استیضاح مجلس برکنار شود.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تاکید کرد: براین اساس باتوجه به ابتدای کار دولت، مهلت ۳ ماهه برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم وجود ندارد و رییس‌جمهوری موظف است حداکثر ۲ هفته بعد از مراسم تحلیف، کلیه وزرای پیشنهادی خود را معرفی کند.

مطهری در پایان تصریح کرد: با این حساب رعایت نکردن این زمان قانونی برای معرفی وزیر علوم یک تخلف بوده و ما به رییس‌جمهوری اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر علوم را معرفی کند.

معرفی رییس‌جمهوری پیشنهادی نماینده استناد نکردن قانونی مطهری بوشهر رییس‌جمهور کابینه آیین‌نامه موضوع امروز می‌کنیم جریان رعایت اصلاح‌طلب اعلام تاکید زودتر