برگزیده ها
پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت هپکو و آذر آب اراک

مازندمجلس: اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه پرداخت حدود یک هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق تولید به 2 شرکت هپکو و آذر آب اراک فراهم شد.

مازندمجلس: علی اکبر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات به هر یک از شرکت های آذرآب و هپکو سال گذشته در ستاد تسهیل تصویب شده بود که به دلیل موانع بانکی، این تسهیلات در اختیار این شرکت ها قرار نگرفته بود.
وی ادامه داد: در نشست نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان مرکزی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی، معاونت امنیتی وزارت کشور، رئیس کل بانک مرکزی، نماینده سازمان تامین اجتماعی، خصوصی سازی و امور مالیاتی مقرر شد در اولین فرصت این تسهیلات در اختیار شرکت های آذر آب و هپکو قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه تغییر مدیریت شرکت آذر آب یکی از خواسته های مهم کارگران این شرکت است با پیگیری نمایندگان مجلس و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد امید است در نخستین فرصت مدیریت این شرکت مورد بازنگری قرار گیرد و مدیری کار آمد و برخوردار از صلاحیت تعیین شود تا با انگیزه و دلسوزی لازم منافع صنعت، شرکت و کارگران را پیگیری و برای رفع این مشکلات تلاش کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رفع تنگناهای پیش روی کارگران هپکو، آذر آب را یکی از دغدغه ها و مطالبات مهم نمایندگان این حوزه انتخابیه دانست خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب و مسئولان استانی استان مرکزی بر این باورند که در اولین فرصت به صورت قانونی و با برگزاری مجمع عمومی شرکت آذر آب در ترکیب هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت تغییرات ایجاد و افرادی توانمند در این شرکت مستقر شوند.
کریمی افزود: تقسیط بدهی های شرکت های آذر آب و هپکوی اراک به سازمان تامین اجتماعی و رفع موانع اخذ خدمات بیمه ای کارگران این شرکت ها، تعیین و تکلیف حقوق معوقه کارگران، تقسیط مجدد بدهی های مالیاتی آنها، ترخیص بخشی از مواد اولیه شرکت آذر آب از گمرک برای رفع مشکلات این شرکت از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.
وی ادامه داد: همچنین در این نشست تصمیم گیری های محلی برای رفع مشکلات شرکت های هپکو و آذر آب به استانداری استان مرکزی واگذار شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: نشست روز گذشته نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب با وزیر صنعت و معدن تجارت در ادامه پیگیری ها برای رفع مشکلات شرکت های هپکو و آذر آب و که برای کارگران این شرکت ها رخ داد با هدف اتخاذ تصمیمات فوری برای رفع مشکلات این شرکت ها برگزار شد.
کریمی گفت: تنگناهای پیش روی کارگران شرکت های هپکو و آذر آب در روزهای اخیر، لزوم حمایت از مجاهدان سنگر تولید ملی را دو چندان کرد و مسئولان همواره در کنار کارگران بوده و خواهند بود.
کریمی افزود: کارگران در چارچوب قانون و منطق حق دارند تا مطالبات صنفی و انتقادات خود را به گوش مسئولان برسانند.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، به عنوان نماینده مردم همواره تلاش داشته اند صدای رسای کارگران و عموم مردم باشند و انتقال این خواسته ها را با مکاتبات و ارایه در نشست ها و سخنرانی ها در دستور کار خود قرار داده اند.
حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دو کرسی نمایندگی دارد که سید مهدی مقدسی و علی اکبر کریمی دو نماینده دهمین دوره خانه ملت از این خطه هستند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت محصول آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
شرکت صنایع آذرآب اراک نیز از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

مجلس شوراي اسلامي

نماينده مردم اراك

تصميمات نشست با وزير صنعت

کارگران خنداب کمیجان نمایندگان مشکلات کریمی نماینده مرکزی شورای اسلامی ادامه تسهیلات اجتماعی تولید مسئولان افزود صنایع اتخاذ پیگیری استان مطالبات تنگناهای انتخابیه تصمیمات ماشین فعالیت واگذار همواره تقسیط خصوصی موانع اختیار گذشته آذرآب میلیارد تجارت تامین مدیریت خواسته اولین مالیاتی پرداخت تعیین