برگزیده ها
سازمان خصوصی سازی مکلف به پرداخت حقوق کارگران هپکو شد/ برگزاری مجمع آذرآب در روزهای آینده

مازندمجلس: اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در نشست مسئولان استان مرکزی با وزرای کار، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد، پرداخت حقوق کارگران هپکو و برگزاری مجمع عمومی آذرآب در دستور کار قرار گرفت.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در تشریح نشست نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب، استاندار مرکزی، نمایندگان کارگران 2 کارخانه هپکو و آذرآب با وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان خصوصی سازی و رئیس بانک مرکزی در کفت و گو با ایرنا، افزود: مجمع عمومی سهامداران کارخانه آذرآب اراک تا پایان این هفته برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات شرکت صنایع آذرآب مدیریتی است، بیان کرد: مجمع آذراب در استانداری مرکزی با حضور نماینده بورس و سهامداران از این شرکت انجام می شود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: پس از برگزاری مجمع و تعیین مدیر عامل جدید جدید آذراب، اقداماتی در راستای تقسیط بدهی به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 انجام و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت در گمرک بدون ارائه ضمانت نامه بانکی انجام می شود.
وی اظهار کرد: جلوگیری از واردات کالاهای خارجی، ارائه تسهیلات 500 میلیارد ریالی مصوبه کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک ملی بدون در نظر گرفتن چک های برگشتی کارخانه های آذرآب و هپکو و پیگیری قراردادهای شرکت آذراب با کارفرمایان و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها از مهمترین مصوبات نشست با وزرای اقتصاد، صنعت، معدن تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی بود.
حاجی پور افزود: در خصوص کارخانه هپکو اراک نیز سازمان خصوصی سازی مکلف شد در چند روز آینده نسبت به پرداخت معوقات این شرکت به کارگران اقدام کرده و نظارت کاملی نیز بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد.
وی گفت: همچنین مقرر شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود و قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی نیز تمدید شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی انعقاد قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه های کارگران هپکو از دیگر مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنایع کشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
3017/3075

اقتصاد

صنعتي

آذرآب و هپكو

استان مركزي

آذرآب مرکزی تجارت اجتماعی استان کارگران کارخانه خصوصی جلوگیری اقتصاد آذراب تامین ماشین ارائه تمدید واردات مصوبات قرارداد تعاون آینده برگزاری پرداخت ایرنا نمایندگان سهامداران افزود وزرای صنایع