برگزیده ها
ترامپ با زبان تهدید و القائات نتانیاهو در سازمان ملل سخنرانی کرد

نماینده مردم نوشهر در مجلس با اشاره به اظهارات ترامپ در سازمان ملل گفت: رئیس جمهور آمریکا هنوز نمی‌داند سازمان ملل مکانی برای دیپلمات‌ها و ارائه دیدگاه‌ها به زبان دیپلماسی و نرم و برای آرامش و صلح است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: تقارن سال تحصیلی جدید با ایام محرم و هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نام و یاد شهیدان، از سید و سالار شهیدان حسینی (ع) تا شهدای معلم و استاد، دانش آموز و دانشجو را مرور و به روحشان درود تقدیم و بگوییم راه درست زندگی و تعالی امروز کشور منوط به استمرار راه شما است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: حج رستاخیر کوچک و ملاقات با پروردگار است، حج همسویی میان مسلمانان جهان است و همه این ها از عظمت اسلام و حیات و ماندگاری اسلام است، حال که بیش از 80 هزار زائر ایرانی از سفر امسال بازگشتند، بر خود وظیفه می دانم از برگزاری حج عزتمندانه ایرانیان، از متولیان امر قدردانی کنم.

وی افزود: از سیاست گذاری مدبرانه مقام معظم رهبری و برنامه ریزی اصولی و ارزشمند دست اندرکاران، خصوصا بعثه مقام معظم رهبری، و تمامی مراجع بزرگوار، از امیر حاجیان حضرت حجه الاسلام و المسلمین قاضی عسگر و ریاست سازمان حج و زیارت حاج آقا محمدی و همکاران آنها و همچنین به خاطر پای بندی به تعهدات از کشور میزبان از متولیان امور حجش قدردانی می نماییم و عرض نماییم قطعا خلوص زائرین و ثمره خون پاک شهدای فسا یکی از بهترین حج ها را رقم زده است.

احمدی لاشکی ادامه داد: حق است برای موفقیت حج امسال جلسه علنی با متولیان حج برگزار شود تا مسیر خوب امروز استمرار توفیق در سال های دور باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه پیرامون نشست اخیر سازمان ملل، عنوان کرد: آقای رئیس جمهور از حضور و سخنان نغز و سنجیده و اثرگذار و نافذ شما در نشست اخیر سازمان ملل و موضع محکم و همراه با بیان پیام های صلح و دولتی و تعامل و در عین حال رسا، کوبنده و قاطع و مورد حمایت ملت ایران تشکر کرده و آن را پاسخی مناسب در قبال بیانات سخیف ترامپ تاجر ضدبرجام می دانم، ترامپی که هنوز نمی داند سازمان ملل مکانی برای دیپلمات ها و ارائه دیدگاه ها به زبان دیپلماسی و نرم و برای آرامش و صلح است او حتی به جایگاه این سازمان معظم نیز احترام نگذاشت و با زبان تهدید و زور مشق شبی که با نتانیاهو تنظیم کرده بود را قرائت کرد و نمی دانست کشوری که الگویش حسین (ع) و شعارش هیهات من الذله است از اینگونه بادها هراسی به دل راه نخواهد داد و پوزه دشمن را به خاک خواهد مالید، به هر حال از پاسخ مناسب شما تشکر می شود.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات روحانی در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، اظهار داشت: از حضور شما در آغازین روز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس تهران برای نواختن زنگ مدرسه قدردانی کرده و از مباحث مطروحه نیز بسیار ممنونم، حق با شما است، و شاید خوب فرمودید کتاب هایمان فقط جلد و فونت و عکس و تغییر بعضی عبارت ها را به همراه دارد و با تحصیل دوران شما تغییر جندانی نکرده است.

احمدی لاشکی بر همین اساس در ادامه خطاب خود به رئیس جمهور تصریح کرد: به درستی گفتید نحوه تدریس و اداره کلاس ها با همه تلاش معلمان نیاز به تحول جدید دارد و چه عالی موضوعات را رصد کردید اما نکات مهم تر را در حوزه آموزش و پرورش نگفتید که سقوط آموزش و پرورش سقوط یک ملت است، نادیده گرفتن معلم، معلم به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت سقوط یک کشور است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه باید معلمان را دریافت و معوقات آنها را پرداخت، عنوان کرد: دولت باید به بودجه آموزش و پرورش توجه جدی تر کرده و به نیروهای اداری و ستادی و مأموریت هایش توجه ویژه شود همچنین باید برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس وقت گذاشته و معلمان را چند گروه ببینیم، اگر، خواهان تربیت و آموزش بهترین فرزندان برای اداه آینده کشوریم.

وی در ادامه خطاب به کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان داشت: کار بررسی شما قدری به درازا کشید، یک میلیون معلم به انتظار نتیجه کار تحقیق شما نشسته اند منتظرند بدانند چه بلایی سر صندوق و بانک سرمایه آمده لذا لطفا درنگ نکرده و نتیجه را به معلمان عزیز و ملت بزرگ اعلام کنید.

احمدی لاشکی در ادامه با بیان اینکه دو وزارتخانه مهم (علوم و نیرو) بی وزیر هستند از ریاست جمهوری درخواست کرد تا هرچه سریع تر این افراد به مجلس معرفی شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ضمن سپاس از تسریع در روند ساخت استادیوم ورزشی نوشهر و پیمانکار خوب پروژه، از کندی کار در ساخت استادیوم ورزشی چالوس به شدت گله مند هستم و اگر پیمانکار توان این پروژه را ندارد سریعا یقینی تکلیف شود.

وی ادامه داد: به احترام هواداران عزیز و عدم آسیب بیشتر تیم فوتبال با ریشه استقلال تهران ورود کرده تا استقلال از بحران جدا شود، مطمئن باشید حضور پرسپولیس و استقلال سرزنده به تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد.

احمدی لاشکی همچنین خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: کسب 250 رأی از مجلس، نشان از اعتماد مجلس به شما است لذا فراموش نکنید امروز موظف به پاسخگویی درخواست مشروع آنها بوده و در انجام وعده شما برای بازگشایی قفل طرح های جدید تقسیمات کشوری منتظرند، لذا در ایجاد بخش جدید سی سنگان نوشهر و الحاق روستای کلنو به کلاردشت اقدام تا مردم اعتمادشان به مسئولان اجرای کشور بیشتر شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس ادامه داد: گرمای شدید تابستان امسال، بارش شدید و احتمالا سیلاب جدی در فصل پاییز را پیام می دهد لذا شهرهای شمالی کشور خصوصا نوشهر و چالوس و کلاردشت و کجور را دریابید و به جای هزینه های سنگین پس از واقعه، با برنامه ریزی دقیق و ساماندهی رودخانه ها هم اکنون به فکر باشید چراکه فردا دیر است.

وی در ادامه از وزیر پیشین نیرو به خاطر اجرای پروژه بزرگ انتقال آب ملک جوب کلاردشت به منطقه بیرون بشم به طول 27 کیلومتر تشکر کرد و افزود: از سرپرست فعلی وزارتخانه انتظار دارم سریعا تاریخ مراسم کلنگ زنی و آغاز پروژه مجتمع آبرسانی مرزن آباد چالوس و نوشهر را اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حتما بازدید از فرودگاه نوشهر را به خاطر دارید، مالکین اطراف فرودگاه که نمایندگان شان با شما صحبت کرده اند و بنده بارها مکتوب و شفاهی به اطلاع رساندم، اما موجب تأسف است شرکت فرودگاه های کشور با بهانه جویی های مختلف نه برای دستورات شما حسابی باز می کند و نه احترامی برای مالکین که از ذیحقان هستند قائل است لذا اعلام کنید اگر بنا بر حل مشکل و کارسازی نیست اینجانب و مردم تکلیف خود را بدانیم ضمن اینکه رئیس جمهور باید شخصا به مورد کاسپین که بانک مرکزی از آن عاجز مانده است ورود کند./