برگزیده ها
مجمع آذرآب به زودی در استانداری مرکزی برگزار می شود

مازندمجلس: اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مجمع آذرآب به زودی در راستای بررسی مشکلات این واحد صنعتی به زودی در استانداری این استان برگزار می شود.

مازندمجلس: به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی گفت: روز گذشته نشستی ویژه برای بررسی مشکلات کارگران 2 شرکت هپکو و آذرآب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، روسای سازمان های امور مالیاتی کشور، سازمان تامین اجتماعی کشور، رئیس خصوصی سازی، مدیرعامل بانک های ملی و صنعت و معدن، معاون امنیتی وزیر کشور، استاندار مرکزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این استان، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کارگران این 2 شرکت برگزار شد.
وی برگزاری مجمع عمومی شرکت صنایع آذرآب را یکی از مهمترین مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: پس از برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت شرکت آذراب، اقدامات و تلاش هایی به منظور تقسیط بدهی به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 انجام و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی در گمرک انجام شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین مقرر شد تسهیلات مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت و شرکت های هپکو و آذرآب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمول شدن چک های برگشتی این 2 شرکت قرار گیرند.
وی گفت: پیگیری قراردادهای منعقد شده شرکت آذراب با کارفرمایان و تلاش برای جلوگیری از لغو و فسخ قراردادهای این شرکت نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.
زمانی قمی در خصوص شرکت هپکو نیز گفت: در توافق سازمان خصوصی سازی با سهامدار جدید از وی به طور جدی خواسته شده است که در چند روز آینده با کارگران تسویه حساب کرده و برای انجام این مهم رئیس سازمان خصوصی سازی نظارت کامل بر عملکرد سهامدار هپکو داشته باشد.
وی افزود: پیگیری برای تمدید قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی از دیگر مصوبات این نشست بود.
استاندار مرکزی بیان کرد: در این نشست مقرر شد تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه های کارگران هپکو همکاری نماید.
وی ادامه داد: در این نشست وزارت کشور مکلف به پیگیری برای اخذ مجوز ترک تشریفات از دولت برای شرکت هپکو شد.
زمانی قمی اضافه کرد: همچنین در این نشست مقرر شد قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به وزارت راه وشهرسازی و سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.
وی توضیح داد: همچنین مقرر شد در راستای حمایت از تولید داخلی ثبت هر گونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشور متوقف شود و ورود کلیه ماشین آلات دست دوم از خارج از کشور نیز کماکان ممنوع خواهد بود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: کارگران بدانند که دولت و استانداری مرکزی تا رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تنگناهای کارگران صنایع استان در کنار آنها خواهد بود و از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.
هماهنگی جلسه دیدار با وزیر صنعت و سایر مسئولان در روز گذشته، در راستای نشست با اعضای شورای کارگری آذرآب و قول مساعد استاندار مرکزی، انجام شد.
کارگران 2 شرکت هپکو و آذراب اراک در چند روز گذشته خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشکلات صنفی خود شدند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنایع کشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی و کشاورزی هپکو اراک در سال 1386 فعالیت رسمی و جدی خود را به عنوان بزرگترین شرکت اقماری شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه مهندسی و تولیدی آغاز کرده است.
رویکرد این شرکت تولید ماشین آلات راهسازی و مشارکت فعال در انجام پروژه های بزرگ کشور در زمینه های نیروگاهی، نفت و گاز و صنایع بزرگ است.
شرکت صنایع آذرآب اراک در سال 1363 تاسیس اما فعالیت رسمی این شرکت از سال 68 آغاز شده و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

صنعتي

كارخانه هاي هپكو و آذرآب

استان مركزي

مرکزی کارگران آذرآب استاندار تولید صنایع ماشین عنوان استان اجتماعی وزارت همچنین تولیدی پیگیری آذراب مصوبات تامین استانداری خصوصی مشکلات زمانی گذشته قرارداد تمدید برگزار حمایت فعالیت بزرگترین راهسازی مهندسی سهامدار مسئولان راستای مشمول عمومی مالیاتی برگزاری شورای نمایندگان اقتصاد افزود ادامه هماهنگی تجارت مدیریت قراردادهای