برگزیده ها
اعتراف جالب بیل گیتس در مورد ویندوز

مازندمجلس: بیل گیتس مدیرعامل اسبق مایکروسافت یک بار دیگر به شرکت آی بی ام به علت طراحی فرمان سه کلیده Ctrl-Alt-Del حمله کرد و گفت: برای این کار باید یک دکمه خاص طراحی می شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، موسس مایکروسافت و خالق سیستم عامل ویندوز تصریح کرده که اگر به عقب بازگردد، به جای طراحی فرمان Ctrl-Alt-Del که مستلزم فشار دادن سه کلید است، کاری می کرد تا این کار از طریق فشردن یک دکمه صورت بگیرد.

Ctrl-Alt-Del یکی از متداول‌ترین فرامین ویندوز است که برای متوقف کردن ناگهانی یک فرایند در زمان ایجاد اختلال در اجرای آن به کار می رود و البته شیوه طراحی آن همیشه عامل اعتراض میلیون ها کاربر این سیستم عامل بوده است.

بیل گیتس که در مجمع تجاری بلومبرگ حضور یافته بود، وقتی با سوالی در مورد علت طراحی سه دکمه ای Ctrl-Alt-Del مواجه شد، این پاسخ را ارائه کرد. وی در توضیح بیشتر موضوع گفت: صفحه کلید شرکت آی بی ام که برای اتصال به رایانه های شخصی ساخت این شرکت طراحی شده بود، تنها به یک شیوه خاص می توانست اجرای یک فرایند را متوقف کند و اگر می خواستیم این کار با فشردن سه کلید انجام نشود باید یک کلید جدید اضافه می کردیم.

وی افزود: البته نمی توان در زندگی به عقب بازگشت. اما اگر من می توانستم یک تغییر کوچک انجام بدهم، حتما به جای Ctrl-Alt-Del از یک کلید استفاده می کردم.

آ

طراحی ویندوز اجرای فرایند البته فشردن سیستم متوقف