برگزیده ها
آغاز ساخت اسکله نفتی بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان/ مذاکره با قرارگاه برای تسریع در تکمیل بندر چابهار

مازندمجلس: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز پروژه اسکله نفتی بندر شهید رجایی با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار، گفت: روز گذشته به همراه وزیر راه و شهرسازی جلسه‌ای را با فرمانده قرارگاه خاتم داشتیم و بر تسریع تکمیل این پروژه تأکید کردیم.

مازندمجلس:، امروز مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این مراسم تنی چند از اعضای هیأت‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان مجلس و جانبازان و ایثارگران سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند. در حاشیه این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگار اظهار داشت: از اولویت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی تعیین تکلیف واگذاری پایانه‌های یک و دو بندر شهید رجایی به اپراتورها است.

محمد راستاد افزود: در این باره الگوها و قالب‌ها مشخص و نحوه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تعیین شده است، بنا داریم در حداقل زمان ممکن این اپراتورها تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: همچنین برای فاز سوم بندر شهید رجایی نیز بسته سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم و الگوهایی مدنظر است.

وی افزود: البته سازمان بنادر و دریانوردی فقط زیرساخت‌ها را احداث می‌کند و تجهیزات استراتژیک توسط بخش خصوصی فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در کنار آن توسعه پایانه و اسکله نفتی در بندر شهید رجایی با اعتبار 160 میلیارد تومان آغاز شده است.

راستاد درباره تکمیل فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار گفت: توسعه بندر چابهار 85.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نهایی است.

وی بابیان اینکه چابهار محور ترانزیتی شرق کشور و سواحل مکران است، به مزیت آن مبنی بر دسترسی به آب‌های آزاد اشاره کرد و گفت:‌ روز گذشته در کمیسیون عمران موافقت‌نامه تأسیس دالان ترانزیتی کریدور هند ـ افغانستان ـ ایران به تصویب رسید که امیدواریم در حداقل زمان ممکن بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: محموله‌ای از کشور هند به کشور پاکستان از طریق چابهار ترانزیت می‌شود که در این باره قرارداد بین طرف افغانی و فورواردر ایرانی منعقد شده است.

راستاد همچنین درباره تکمیل بندر چابهار توسط پیمانکار (قرارگاه خاتم) و میزان طلب پیمانکار بابت اجرای پروژه، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و بر فراهم شدن شرایط تسریع تکمیل پروژه بندر چابهار تأکید شد.

وی در پاسخ به این سؤال که سازمان بنادر بابت پروژه بندر چابهار چه میزان به قرارگاه خاتم بدهکار است توضیحی نداد و گفت: روند اجرایی پروژه توسط پیمانکار خوب ارزیابی می‌شود.

بنابر این گزارش در این مراسم از کتاب «نقش سازمان بنادر در جنگ تحمیلی» رونمایی شد.

بنادر دریانوردی چابهار مراسم تکمیل رجایی مدیرعامل قرارگاه پروژه راستاد پیمانکار تعیین همچنین حداقل فراهم درباره میزان گذشته ترانزیتی سرمایه‌گذاری توسعه اظهار تومان میلیارد اعتبار اسکله تسریع گزارش اپراتورها تکلیف برگزار خبرنگار افزود