برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی کاملا خودکفا هستیم، گفت: توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شده و سرعت گرفته است.

مازندمجلس: سردار حاجی زاده در مراسمی که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌های جدید موشکی نیز طرح های بومی و داخلی است و نه کپی، اظهار کرد: مواد و قطعات موشکهای ما از خارج نمی‌آید و داخلی است و هر طرحی را که نیروهای ما اراده کنند انجام می دهند.
وی افزود: در حوزه پدافندی نیز خودکفا شده ایم و رادارها و سامانه های زمین به هوای ما کاملا بومی است.
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه امروزه هواپیماهای بدون سرنشین ما در طراز جهانی قرار دارد، گفت: در بمب های هوشند و در فناوری های نیروهای دریایی و زمینی نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه فناوری ها در حوزه های نظامی در برخی بخشها، صدها و در برخی موارد هزاران برابر نسبت به بخشهای غیر نظامی پیچیدگی بیشتری دارد، افزود: خوشبختانه ما به این توانمندی ها رسیده ایم.
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه معمولا فناوری های نو و جدید ابتدا در بخشهای نظامی بوجود می آمد و سرریز آن به بخشهای غیر نظامی سرایت می کند، افزود: ما بارها اعلام کرده ایم که در جاهایی که دولت و وزارت خانه ها مشکل دارند آماده ورود هستیم.
وی با اشاره به تجربیات خوب سپاه در عرصه سازندگی، مهندسی، سدسازی و تونل سازی گفت: در سایر حوزه ها ما را امتحان کنند ما آماده هستیم از این بخش‌ها نیز عبور کنیم. 
حاجی زاده با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی درباره فعالیت های موشکی کشورمان گفت: آنها غلط کردند و بدانند که توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع آنها چند برابر شده و سرعت گرفته است.
وی افزود: ما نه تنها نباید تهدید شویم بلکه فکر اینکه طرح و برنامه‌ای علیه ما در مخیله دشمن نیز بگنجد، نباید باشد و ما با توسعه این فعالیت ها باید کشور را بیمه کنیم تا امنیت مردم تضمین شود.
فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به شعار موشک جواب موشک مردم در زمان دفاع مقدس گفت: در آن موقع گاهی اوقات کل موجودی موشک ما تنها سه فروند بود و ما نمی‌توانسیتم این را به مردم بگوییم.
وی گفت: اگر الان اتفاقی بیفتد یا تهدید بشویم یا طرح  حمله آنها در دستور قرار گیرد، اگر نتوانیم جواب دشمن را بدهیم خجل می شویم پس باید کار  و پیشرفت کنیم و این کار را می کنیم.
اینکه نظامی افزود موشکی هوافضای بخشهای اشاره فناوری فرمانده توسعه برابر هستیم تهدید فعالیت آماده نباید مقامات سردار داخلی آمریکایی پیشرفت نیروهای انتقادات