برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد که دست کم 6 نفر از نزدیکترین مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ایمیل های شخصی برای گفت وگو و مکاتبه درباره مسائل کاخ سفید استفاده کرده اند.

مازندمجلس: به تازگی معلوم شده که در هفته ماه نخست دولت فعلی آمریکا، «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ از حساب ایمیل شخصی خود حدود یکصد نامه الکترونیکی کاری ارسال یا دریافت کرده است. 
اما کوشنر تنها نبود. «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ و «رینس پریبوس» رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید هم گاهی از ایمیل های شخصی برای کارهای اداری استفاده می کردند. به گفته مقام های فعلی و سابق آمریکایی، «گری کوهن» و «استفن میلر» دو مشاور دیگر ترامپ هم چند ایمیل درباره مسائل کاخ سفید ارسال یا دریافت کرده بودند.
مجله نیوزویک هم روز دوشنبه گزارش داده بود «ایوانکا ترامپ» دختر بزرگ رئیس جمهوری و همسر جارد کوشنر در ماه های نخست دولت که به عنوان مشاور بدون حقوق فعالیت می کرد، از ایمیل شخصی استفاده کرده بود. 
به گفته مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، وی حتی زمانی که رسما مشاور کاخ سفید شد گاهی از ایمیل شخصی استفاده می کرد. 
از مقامات دولتی انتظار می رود که برای مسئولیت ها و امور رسمی از ایمیل های دولتی استفاده کنند تا مکاتبات آنها در دسترس عموم و ناظران باشد. اگر مقامات کاخ سفید پیام هایی را که از حساب های شخصی دریافت کرده یا فرستاده اند، به حساب کاری و رسمی منتقل کنند، اقدام آنها غیرقانونی قلمداد نمی شود. 
ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 بارها از رقیبش هیلاری کلینتون به دلیل آنکه در دوره تصدی وزارت خارجه آمریکا از ایمیل شخصی استفاده کرده بود، انتقاد کرد. کلینتون اطلاعات طبقه بندی شده را روی یک سرور شخصی ذخیره کرده بود.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه درباره استفاده از ایمیل های شخصی و کاری در دولت گفت: از همه پرسنل کاخ سفید خواسته شده است تا برای کارهای دولتی از ایمیل رسمی استفاده کنند. همچنین به آنها توصیه شده است که اگر پیام های کاری روی حساب های شخصی دریافت کردند، آنها را به ایمیل های رسمی منتقل کنند.
خبرهای مربوط به استفاده مشاوران ترامپ از ایمیل های شخصی درحالی منتشر شده که وزارت دادگستری آمریکا سرگرم تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا است. 
وزارت دادگستری از کاخ سفید خواسته تا ایمیل ها و اسنادی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد. احتمال می رود که اخبار جدید درباره ایمیل های شخصی تحقیقات وزارت دادگستری را پیچیده تر کند.
ایمیل استفاده ترامپ درباره دریافت مشاور آمریکا دولتی دادگستری وزارت مقامات کوشنر منتقل خواسته کلینتون کارهای ارسال مشاوران گزارش آمریکایی دوشنبه جمهوری