برگزیده ها
خوزستان بیشترین کاهش میزان بیکاری در کشور را به خود اختصاص داد

مازندمجلس: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: خوزستان در کنار دو استان دیگر ، بیشترین کاهش میزان بیکاری بین 17 استان منتخب کشور در بهار سال 96 در مقایسه با بهار سال 92 را به خود اختصاص داد.

مازندمجلس: غلامرضا شریعتی دوشنبه در گفت وگو اختصاصی با ایرنا اظهار کرد : در جلسه ای که در وزارت کشور با حضور استانداران ، مدیران کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مسوولان سازمان برنامه بودجه برگزار شد گزارش مرکز آمار ایران ، بالاترین کاهش میزان بیکاری را در 17 استان اعلام کرده است.
شریعتی ادامه داد: بر این اساس بیشترین کاهش میزان بیکاری در بهار سال 96 در مقایسه با بهار سال 92 استانهای کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان و ایلام به خود اختصاص داده اند.
شریعتی بیان کرد: کاهش میزان بیکاری نشان دهنده این نیست که استان خوزستان از نظر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از وضع خوبی برخوردار است و باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال میزان بیکاری را به صفر برسانیم .
وی افزود : خوشبختانه فعالیت های مثبتی در استان به حرکت درآمده که با حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه های خدماتی ،کشاورزی و صنعتی ، تولیدات صنایع تبدیلی و شرکتهای دانش بنیان بتوانیم رتبه خوزستان را به بالاترین رتبه در شاخص کاهش میزان بیکاری بین استان های کشوربرسانیم. وی افزود : همچنین در سال 95 نسبت به سال 94 استانهای کهگیلویه و بویراحمد،فارس و هرمزگان و بیشترین میزان کاهش بیکاری در سال 95 نسبت به سال 92 را استانهای کهگیلویه و بویراحمد،لرستان و گیلان به خود اختصاص داده اند .
استاندار خوزستان گفت : کمترین میزان بیکاری رادر سال 95 استانهای مرکزی،سمنان و همدان و همچنین کمترین میزان بیکاری در بهار سال 96 را استان های مرکزی،سمنان و هرمزگان به خود اختصاص داده اند.

7165/6002
خبرنگار : حمیدرضا ترابی فرد**انتشار :کبری آقازری

اجتماعي

نرخ بيكاري در خوزستان

رفع بيكاري

اشتغال

بیکاری میزان خوزستان استان اختصاص استانهای اشتغال بویراحمد کهگیلویه بیشترین شریعتی سمنان مرکزی بيكاري کمترین همچنین ایجاد افزود بالاترین هرمزگان