برگزیده ها

مازندمجلس: مقامات ترکیه بعد از انتخابات پارلمانی آلمان برای بهبود مناسبات با برلین به شرط برآورده شدن خواسته های ترکیه اعلام آمادگی کردند.

مازندمجلس: اخیرا جبهه گیری های بین برلین و آنکارا بسیار سخت شده بود؛ اما حالا و بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان از ترکیه لحن های ملایم تری به گوش می رسد.
دولت ترکیه بر اساس اطلاعات خود برای عادی شدن روابط با آلمان اعلام آمادگی کرده است.
"مولود چاوش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در این باره اظهار داشته است که اگر آلمان یک قدم به سوی ما بردارد ما دو قدم به سوی آن بر می داریم.
وی همچنین اعلام کرد که آلمان باید از خطاهایش یاد بگیرد.
روابط بین آلمان و ترکیه بسیار متشنج ست. دولت آلمان این انتقاد را به ترکیه وارد می کند که اتباع آلمانی را به دلایل سیاسی زندانی می کند. دولت ترکیه نیز آلمان را متهم به اقدامات ناکافی در برخورد با تروریسم و گروه های کرد افراطی در کشورش کرده است. دولت آلمان اخیرا در جریان مناقشات با ترکیه فشارهای اقتصادی بر این کشور را افزایش داده است.
"بینالی یلدریم"، نخست وزیر ترکیه نیز ابراز امیدواری کرده است که بعد از انتخابات پارلمانی آلمان، ترکیه بتواند در صورتی که برلین درخواستهای آنکارا را بپذیرد فصل جدیدی از مناسبات با آلمان را بگشاید.
وی تاکید کرد: "این مسئله ضرورت دارد که فصل جدیدی از مناسبات گشوده شود و روابط با این کشور ترمیم شود. من فکر می کنم این امکان پذیر است."
"عمر سلیک"، وزیر امور اروپایی ترکیه نیز درباره موفقیت چشمگیر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در انتخابات پارلمانی این کشور ابراز نگرانی کرده است.
نخست وزیرترکیه بهبود مناسبات با آلمان را منوط به اقدامات صدر اعظم آلمان علیه حزب ممنوعه کارگران کردستان و جنبش فتح الله گولن دانست و این مسئله ر برای نرمال شدن روابط دو کشور ضروری ارزیابی کرد.
آلمان ترکیه روابط مناسبات انتخابات پارلمانی ابراز جدیدی بردارد مسئله افراطی اقدامات آنکارا برلین اخیرا اعلام بسیار