برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نحوه برگزاری جلسات غیر علنی مجلس انتقاد کرد و گفت که چرا برای مسائل مهمی مثل همه پرسی اقلیم کردستان عراق و اظهارات ترامپ جلسه غیرعلنی تشکیل نمی‌شود.

مازندمجلس: مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری، اظهار داشت: سوال من این است که محدوده جلسات غیر علنی مجلس تا کجاست؟ بسیاری اوقات از وقت مجلس به جلسه علنی اختصاص پیدا می‌کند به دلیل اینکه تشخیص رئیس مجلس این بوده است. به نظر می‌رسد این موضوع باید رابطه مشخصی داشته باشد.
وی افزود: امروز وضعیت معلمان مظلوم حق‌التدریسی با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شد، اما سوال این است که چرا درباره مسائل مهم منطقه، وضعیت اقلیم کردستان عراق و مزخرف‌ گویی‌های ترامپ جلسه غیر علنی تشکیل نمی‌شود و اینکه چرا مرکز پژوهش‌ها باید در هر موردی گزارش بدهد.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: جلسات غیر علنی رابطه مشخصی دارد و رابطه آن را هیات رئیسه مجلس تشخیص می‌دهد. در این موارد هم وزیر،‌ رئیس کمیسیون مربوطه و مرکز پژوهش‌ها یا در صورت نیاز اتاق بازرگانی اظهار نظر می‌کنند تا موضوع پخته شود و در کل این مساله مفید است.
وی افزود: به نظر من روش جلسات غیر علنی در خیلی جاها مفید است و مکانیزم آن در هیات رئیسه بحث می شود. می توانیم درباره مسائل منطقه هم جلسات غیر علنی تشکیل دهیم.


جلسات رابطه درباره وضعیت مسائل تشکیل رئیسه پژوهش‌ها افزود منطقه مشخصی اظهار امروز اینکه تشخیص کواکبیان موضوع گزارش