برگزیده ها
توصیه نماینده مجلس خبرگان به هیأت اندیشه‌ورز برای دورماندن از فرمایشی‌شدن

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل فرمایشی هیأت‌ اندیشه‌ورز کاربرد ندارد؛ قطعا منظور رهبری این نبود که تحت عنوانی جلسه‌ای بگذارند، حرفی بزنند و وسلام!

مازندمجلس:آیت‌الله سیدرحیم توکل درباره ضرورت تشکیلهیأت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری که در آخرين ديدار اعضاي اين مجلس با رهبر معظم انقلاب از سوي ايشان عنوان شد؛ به خبرآنلاین گفت: تحولاتی در دنیا اتفاق میافتد که اگر بخواهیم بر این تحولات مسلط باشیم، باید آنها را با زمان الان تطبیقدهیم و تطابقی به اوضاع نگاه کنیم. کاری که امام امت و رهبر معظم انقلاب کرده‌اند وهمواره یک گام جلوتر بوده‌اند؛ یعنی از زمان جلوتر می رفته‌اند و نکات آینده را مدنظرقرار داده‌اند. در واقع می توان گفت زمان به دنبال آنها حرکت می کرده است.

وی افزود: کسانی که زمان از آنها جلوتر است، همیشهاز وقایع روزگار عقب می مانند و نمی توانند بر اوضاع مسلط باشند. معتقدم با زمانحرکت کردن خوب اما از زمان جلوتر بودن، بسیار عالی است. رهبر انقلاب فرمودند «افراداندیشمندی در هیأت اندیشه‌ورز باشند، اوضاع جهان را بررسی و جلوتر از زمان حرکتکنند» یعنی زمان به دنبال آنها چرخش پیدا کند، این کار بسیار مهمی است.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگانرهبری درباره نحوه انتخاب اعضای هیأت اندیشه ورز یادآور شد: وقتی در جلسه اجلاسیه خبرگان، اين موضوعطرح شود اول نظرات درباره وظایف و اقدامات این هیأت بیان، بعد افرادی کاندیدا و رأیگیری و اعضا انتخاب خواهند شد.

وی در پاسخ به این سئوال که این هیأت چطور میتواند میزان تحقق اهداف اصلی انقلاب را جمع بندي کرده و پیگیر جبران عقبماندگی‌ها و تقویت پیشرفت‌ها از دستگاه ها باشد و آن رابه مطالبات مردمی تبدیل کند تا مردم نیز مطالبه گر باشند؟؛ گفت: مطالبات فرعبر درک درد و اوضاع خاص است. اول باید دید اوضاع چطور است؟ در غیر این صورت نمیشود مطالبه ای مطرح کرد. به عبارت دیگر نخست مشکل باید درک شود و سپس رفع آن را مطالبهکنیم. اگر آسیبی در ارگانی وجود دارد، آسیب شناسی شود، بعد رفع آن مورد مطالبه قرارگیرد. اگر ندانیم درد و آسیب کجاست و ازکجا به اجتماع وارد می شود، چطور می شود مطالبه کرد؟

نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبریدر پاسخ به این سئوال که چه کار باید کرد تا هیأت اندیشه ورز به درستي تشکيل شود و صرفا فرمایشی و يا ظاهری نباشد؟، اظهار کرد: تشکیل فرمایشی هیأت که کاربرد ندارد؛ قطعا منظور رهبري اين نبود که تحت عنوانی جلسه‌ای بگذارند، حرفی بزنند و وسلام! این هیأت باید واردشود اوضاع را بررسی کند، آسیب ها را ببیند و برای رفع آسیب ها طرح درستی را مطرح وبعد اقدام کند.

وی ادامه داد: در کمیسیون بررسی راه هایپاسداری و حراست از ولایت، بخشی مربوط به آسیب شناسی اجتماعی است که مسئولش من هستم.ما بررسی می کنیم چه آسیب های اجتماعی وجود دارد، از کجا به اجتماع راه پیدا میکند و راه حلش چیست؟ به همین منظور با مسئولان دست‌اندرکار در این حوزه ها جلسه میگذاریم، بعد حرف ها را جمع بندی و طبقه بندی می کنیم و تحویل رئیس کمیسیون میدهیم، او نیز مطالب را به دبیرخانه ارجاع می دهد.

رحیم توکل درباره توصیه‌اش به هیأت اندیشه ورز مجلسخبرگان رهبری برای دور ماندن از کار نمایشی و فرمایشی گفت: افرادی که برای عضویتدر این هیأت انتخاب می شوند، بايد توان این کار را داشته باشند، بتوانند با آینده نگری اوضاعرا رصد و جلوتر از زمان حرکت کنند. در مجموع باید دید هیأت می خواهد در چه موضوعاتیوارد شود، اعضا باید در آن حوزه ها مهارت داشته باشند.

27214

جلوتر اوضاع باشند بررسی مطالبه خبرگان درباره انقلاب نماینده اندیشه فرمایشی اندیشه‌ورز اجتماع شناسی کمیسیون اجتماعی منظور بسیار آینده رهبری دنبال افرادی سئوال مطالبات