برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه افغانستان اظهار داشت، تروریسم در افغانستان محصول سیاست‌های دیرینه پاکستان است.

مازندمجلس:  خبرگزاری هند گزارش داد: وزیر امور خارجه افغانستان همچنین گفت: ریشه‌های تروریسم در افغانستان در پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در خارج از مرزهای این کشور نهفته است.
صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان در یک نشست سازمان‌دهی شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل گفت: بلای تروریسم که بر افغانستان تاثیر گذاشته محصول سیاست‌های دیرینه یک کشور همسایه ما به منظور بی‌ثبات نگه داشتن افغانستان است.
این مقام دولت افغانستان در نشست مناظره شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان گفت: با وجود آنکه افغانستان برای حل مسائل با پاکستان تلاش کرده اما این پاکستان بوده که پاسخ مثبتی به این تلاش‌ها نداده است.
وی افزود: ما با وجود آنکه خودمان هدف اقدامات تحریک آمیز هستیم موضع اصولی خود در جستجو برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو، دیپلماسی و ابزارهای صلح آمیز را حفظ کردیم اما پاکستان تاکنون از دادن پاسخی مثبت با هزینه خود به ویژه در ارتباط با جایگاه و وجهه جهانی این کشور کوتاهی کرده است.
این اظهارات ربانی حدود یک ماه بعد از آن مطرح می‌شوند که ترامپ راهبرد جدید دولتش برای افغانستان را اعلام کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود برای اعلام این راهبرد شدیدا به پاکستان از بابت پناه دادن به سازمان‌های تروریستی تاخت و تهدید به قطع کمک‌های مالی پاکستان در صورت ادامه اعطای پناهگاه امن از جانب پاکستان به این عوامل کرد.
وزیر امور خارجه افغانستان در اظهاراتش سیاست دولت ترامپ در قبال کشورش را مورد اشاره قرار داده و گفت: راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان امیدهای جدیدی را در میان مردم سراسر کشورش به وجود آورده است.
ربانی گفت: ما از این موضوع که راهبرد جدید آمریکا نیاز مبرم برای رسیدگی به مشکل پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در منطقه ما را تصدیق کرد و تلاش‌های مصصم‌تری برای پایان دادن به حمایت‌های مالی، سیاسی و لجستیکی از این گروه‌های تروریستی مطرح کرده، استقبال می‌کند.
افغانستان پاکستان راهبرد خارجه تروریسم آمریکا ربانی ترامپ اعلام تروریستی امنیت کشورش تروریست‌ها سیاست‌های محصول دیرینه گزارش پناهگاه‌های شورای