برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه رفراندوم به معنای استقلال کردستان عراق نیست، گفت: موضع‌گیری سخت‌ در شرایط کنونی درست نیست لذا تا سرانجام نتیجه باید منتظر ماند.

مازندمجلس: علی مطهری امروز ( سه شنبه 4 مهر) در حاشیه نشست علنی مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص همه‌پرسی کرستان عراق، گفت: پیش از این باید برای جلوگیری از برگزاری رفراندوم تلاش بیشتری صورت می‌گرفت اما هم‌اکنون که رفراندوم برگزار و رای لازم را نیز کسب کرده، نباید حساسیت نشان داد چراکه موضوع نژادی مطرح است و کردها از رفراندوم حمایت می‌کنند.
به گزارش نامه نیوز نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رفراندوم به معنای استقلال کردستان عراق نیست زیرا برای استقلال کامل مراحل طولانی به مدت 2 تا 3 سال باید طی شود، بنابراین در شرایط کنونی مردم کردستان عراق را باید توجیه و کردهای داخل کشور نیز قانع شوند که استقلال اقلیم کردستان به نفعشان نخواهد بود.
رژیم صهیونیستی پشت پرده طرح استقلال کردستان عراق
وی افزود: مقاماتی از جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان سفر کرده و هشدارهای لازم هم داده شد، چراکه این موضوع طرح بین‌المللی بوده و اسرائیل و آمریکا در پشت صحنه فعال هستند، حتی موضع ترکیه درباره استقلال اقلیم کردستان قابل اعتماد نیست.
مطهری در پاسخ موضع ایران در برابر اقلیم کردستان در صورت استقلال، گفت: در شرایط کنونی که هیچ چیز مشخص نیست، نباید موضع سختگیرانه گرفته و حساسیت نشان داد تا در آینده وضعیت آنها روشن شود.
در صورت مراجعه و درخواست پیگیر وضعیت بازداشت فعالان رسانه هستیم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون امید برای بررسی وضعیت بازداشت‌ برخی فعالان رسانه، یادآور شد: متاسفانه در جریان تشکیل این کمیته نیستم اما مواردی که مراجعه و درخواست شده را از طریق وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه یا قوه قضاییه پیگیری کرده ایم. در برخی موارد خانواده‌ این افراد مراجعه کرده لذا به صورت شخصی یا از طریق کمیسیون موارد را پیگیری می‌کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مورد بازداشت برخی از فعالان کارگری، گفت: این موارد را چندان پیگیر نبوده‌ایم البته در خصوص برخی از معلمان پیگیری‌هایی صورت گرفته، در واقع پیگیری و دفاع از حقوق مردم را از وظیفه خود دانسته لذا از نهادهای مربوط توضیح خواسته ضمن آنکه بر عدم سخت‌گیری تاکید داشته‌ایم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادها نیز در برخی موارد پاسخ‌هایی در این زمینه ارایه کردند که با آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود در تضاد است. در هر حال معتقد به عدم برخورد تند با منتقدان و معترضان هستیم لذا نه تنها ضرورتی وجود ندارد بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران هم با این انتقادها به خطر نمی‌افتد.
کردستان استقلال اسلامی مجلس موارد اقلیم رفراندوم شورای مطهری فعالان مراجعه وضعیت پیگیری بازداشت اطلاعات تاکید کمیسیون پیگیر تشکیل رسانه جمهوری حساسیت نباید صهیونیستی مقاماتی چراکه موضوع گرفته کنونی شرایط درخواست