برگزیده ها
از سربازان نمونه نیروی هوایی ارش تجلیل شد

مازندمجلس: طی مراسمی با حضور فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش از سربازان نمونه این نیرو تجلیل شد.

مازندمجلس: طی مراسمی با حضور فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش از سربازان نمونه این نیرو تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور حجت الاسلام سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد قراباغی معاون هماهنگ کننده نهاجا و دیگر مسئولین و فرماندهان این نیرو برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلیان بازنشسته حسین خلیلی از خلبان و پیشکسوتان نهاجا در این مراسم طی سخنانی گفت: عراق در محاسبات خود برای حمله به کشورمان اشتباه نکرده بود و تمام راهبرد پردازان، یک پیروزی برق آسا را برای این کشور در مقابل ایران اسلامی پیش بینی می‌کردند.

وی افزود: سه عامل لطف الهی، رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) و از خودگدشتگی و دلاورمردی رزمندگان اسلام، رژیم بعثی را در رسیدن به اهداف به خود ناکام گذاشت.

 این پیشکسوت نهاجا اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش به عنوان تنها نیروی واکنش سریع، قابل انعطاف و کوبنده در برابر ارتش عراق که در آن زمان چهارمین ارتش توانمند جهان معرفی شده بود، قرار گرفته و جنگ را در سه جبهه زمین، هوا و دریا تا فراهم شدن زمان کافی و لازم برای سایر نیروهای مسلح اداره کرد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات آفندی و پدافندی، از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی دشمن، پشتیبانی از سایر نیروهای مسلح در راستای اجرای عملیات های مختلف، پشتیبانی نزدیک هوایی از رزمندگان اسلام در خطوط مقدم جبهه، قطع خطوط مواصلاتی دشمن و بمباران پی در پی پایگاه ها، پادگان ها، بنادر نظامی و انبارها و ذخایر بمنظور تقلیل توان رزمی تاکتیکی دشمن و … بخشی از اقداماتی بودکه توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال دفاع مقدس به مورد اجرا گذاشته شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از  خانواده معظم شهدا، جانبازان و سربازان نمونه با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد.

هوایی نیروی نهاجا مراسم تجلیل نمونه سربازان اجرای نیروهای نظامی پشتیبانی اسلام عملیات سرتیپ فرماندهان مسئولین اداره اسلامی رزمندگان